اخبار و دانستنی

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به تفاوت نمای کرتین وال و فریم لس بپردازیم. خوب است بدانید که دو نمای کرتین وال و فریم لس ضمن این که شباهت هایی با هم دارند بلکه از جنبه های دیگری با هم متفاوت هستند. به عنوان یک مقدمه کلی برای مقاله پیش رویتان به اجمال و اختصار نمای کرتین وال و نمای فریم لس را معرفی خواهیم کرد.

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال را با نام نمای لامل نیز می شناسند. این نما جزء یکی از مدرن ترین نماهای ساختمانی دسته بندی می شود و ساختار آن به شکل خود ایستا می باشد ؛ به عبارتی گویا تر سنگینی وزن شیشه را با استفاده از سازه کرتین وال تحمل و نگهداری می کند. از این جهت می توان گفت که هیچ گونه بار مرده ای را به وزن کلی ساختمان نمی افزاید. شاید از خود بپرسید که منظور از بار مرده چیست؟! نمای ترموود در پاسخ به این سوال باید به این مسئله اشاره کنیم که در هر سازه ای ما با دو بار مواجه می شویم. به بار هایی که ثابت بوده و هیچگونه جابجایی مکانی ندارند بار مرده گفته می شود مانند وزن نمای ساختمان؛ و در مقابل به بار هایی که امکان کم و زیاد شدن و همچنین جابجایی آنها وجود دارد بار زنده گفته می شود مانند افراد داخل یک ساختمان.

به طور کلی می‌توان گفت که نمای کرتین وال جزو نماهای شیشه ای دسته بندی می شود و در صورتی که به طور صحیح و اصولی و با رعایت استانداردهای مربوطه نصب شود بار مربوط به وزن شیشه‌ها و همچنین بار مربوط به انرژی های طبیعی مانند باد، باران و طوفان به هیچ وجه به اجزای داخلی ساختمان تحمیل نخواهد شد. بنابراین می‌توان گفت که نمای کرتین وال یک جزو خارجی و مجزا در ساختمان به شمار می رود. مصالحی که برای ساخت نمای کرتین وال به کار میرود اغلب از مصالح سبک وزن مانند آلیاژ و ترکیباتی از شیشه و آلومینیوم هستند.

اکنون نوبت به معرفی کلی نمای فریم لس رسیده است. ممکن است شما با شنیدن اسم نمای فریم لس تصور کنید که هیچ گونه فریم نگهدارنده در ظاهر این نما وجود ندارد اما در واقع این گونه نیست!

 

تفاوت نمای کرتین وال و فریم لس

نمای فریم لس

نمای فریم لس یکی دیگر از نماهای شیشه‌ای است که بخش قابل توجهی از این نما را شیشه‌هایی تشکیل داده است که به صورتی دقیق و منظم روی قالب هایی از جنس آلومینیوم فیکس شده اند. با گذر زمان و پیشرفت علوم استفاده از شیشه های رفلکس در برج ها و ساختمان های بلند بسیار مرسوم شده است. یکی از مزیت‌های بسیار مهم در خصوص استفاده از نماهای شیشه‌ای این است که علاوه بر ظاهر زیبا و جذابی که دارد بلکه منجر می شود تا اجزای داخلی ساختمان از حداکثر نور خورشید بهره ببرد.

یک مقدمه کلی بود تا شما را تا حد قابل قبولی با اصطلاحات کرتین وال و فریم لس آشنا کرده باشیم. نمای دو پوسته اکنون برای این که شما با هدف کلی مقاله پیش روی تان آشنا شوید، سوال های احتمالی که ممکن است در ذهن تان پیش بیاید را با هم بررسی خواهیم کرد و به هر یک از آنها پاسخی معقول و مطلوب خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

  • استفاده از نمای کرتین وال چه مزیت هایی را به همراه دارد؟
  • چگونه از نکات ریز و درشت در خصوص نمای شیشه های معروف به نمای اسپایدر آشنا شویم؟

با ما همراه باشید تا پاسخ هر یک از این سوال ها را بیابید و بتوانید در زمینه نمایش شیشه‌های ساختمان بهترین انتخاب و تصمیم‌گیری را تجربه نمایید.

بیشتر بخوانید: درب و پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک

مزایای نمای کرتین وال

اولین مزیت و ویژگی مثبتی که از نمای کرتین وال به چشم می‌خورد زیبایی ظاهری منحصر به فرد آن است. انعطاف پذیری بالا در طراحی و اجرای این نما به معماران این اجازه را می‌دهد تا با آرامش خاطر و جسارت پروژه خود را پیش ببرند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم نمای کرتین وال جزء نماهای سبک وزن دسته بندی می شود و یکی از سبک ترین و مدرن ترین  نمای ساختمان ها به شمار می رود. استفاده از نمای کرتین وال موجب تعادل دمای محیط در داخل ساختمان نمی شود چرا که به عنوان یک عایق حرارتی عمل می کند و منجر به مطلوب ماندن دمای طبیعی محیط می شود.

در صورتی که نمای کرتین وال به گونه‌ای صحیح اجرا شود طول عمر بسیار بالایی داشته و به ندرت دچار استهلاک می شود. یکی از عوامل موثر در افزایش طول عمر نمای کرتین بال استفاده از متریال های با کیفیت در حین اجرا است.

هنگام مشاهده نماهای شیشه ای اولین تصوری که در ذهن مردم ممکن است شکل بگیرد این است که این نماها غیر ایمن به نظر می‌رسد اما واقعیت چیز دیگری است. نماهای کرتین وال از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و در برابر عوامل نامساعد محیطی مانند طوفان ،زلزله ، انقباض و انبساط، مقاومت بسیار ویژه ای را از خود نشان می‌دهند.

سیستم نمای اسپایدر یا شیشه ای

یکی از نماهای مدرن در حوزه نمای ساختمانی و برج های بلند مرتبه که امروزه بسیار مرسوم شده است سیستم نمای اسپایدر یا همان شیشه ای است. لازم به ذکر است که این سیستم نما به شیوه‌ای کاملا خود ایستا طراحی شده است و در ساختار آن شیشه ها با اتصالات نقطه ای به بدنه اصلی ساختمان وصل شده‌اند. این نما نمای کاملاً مدرن و شفاف بوده که برای کاربری های مختلفی به کار می رود.

خوب است بدانید که چندین دهه از تولید شیشه و مصارف آن در تمامی اجزای ساختمان می گذرد و در طی چند سال اخیر استفاده از شیشه در ساخت نمای ساختمانی مرسوم شده است. با تفاوت نمای کرتین وال و فریم لس آشنا شده‌اید. شما برای نمای ساختمان خود از چه نمایی استفاده می‌کنید؟

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید نمای کرتین وال با همکاران ما در ارتباط باشید

  • ۰۰/۱۰/۲۶
  • sara alijani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی