اخبار و دانستنی

۳۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کود نیترات پتاسیم

کود نیترات پتاسیم

کود نیترات پتاسیم موضوع مقاله ای است که می‌خواهیم در این پست به آن بپردازیم؛ این که نیترات پتاسیم چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و چگونه می‌توان خرید اینترنتی کود نیترات پتاسیم را انجام داد؟ از این رو از شما دوستان گرامی می‌خواهیم تا پایان پست ما را همراهی بفرمایید.

خرید

انواع کود مورد استفاده برای مصارف کشاورزی

همان طور که می‌دانید کوددهی یکی از آیتم‌های مهم برای رشد و نمو انواع گیاه و درخت به حساب می­آید. بدون این فاکتور نمی‌توان آن طور که شایسته است انتظار رشد در گیاه و یا ثمر دادن درختان را داشت. از این رو بسیاری از باغداران و کشاورزان سعی می‌کنند در زمان مناسب از کود استفاده نمایند تا به نوعی بتوانند نیاز محصولات باغ و یا مزرعه شان را برطرف سازند.

کود انواع مختلفی دارد اما به طور کلی به سه زیر تقسیم می‌شوند:

  • دسته کود آلی (ارکانیگ)
  • کود زیستی (بیولوژیک )
  • کود شیمیایی

که هر کدام از این موارد کارایی خاص خود را دارند.

کودهای شیمیایی

کودهای شیمیایی در واقع رایج‌­ترین انواع کودهای مورد استفاده برای مصارف کشاورزی و باغداری است. این نوع از کودها از مواد معدنی ساخته شده‌اند و از ویژگی بارز آن­ها تجزیه و جذب ساده است. کودهای شیمیایی به اشکالی همچون پودری، محلول، گازی و یا گرانول به بازار عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید : مضرات کود شیمیایی چیست؟

کودهای آلی

به این نوع از کودها، کودهای ارگانیک نیز گفته می‌شود و از آنجایی که کیفیت متفاوتی دارند اثر بخشی آن‌ها نیز متفاوت است. کودهای آلی به طور کلی به سه دسته کود حیوانی، کود سبز و کمپوست تقسیم می­گردد.

کودهای زیستی

این کودها به صورت بیولوژیک هستند یعنی از میکروارگانیزم‌های مفید، برای رشد گیاه و حاصلخیزی خاک استفاده می‌گردد. از ویژگی این نوع از کودها بی ضرر بودن برای اکوسیستم مزرعه و یا محیط زیست است. از نمونه کودهای زیستی می‌توان به اسید هیومیک اشاره کرد. برای خرید اسید هیومیک با همکاران ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید : مزایای اسید هیومیک

آشنایی با کود نیترات پتاسیم

کود نیترات پتاسیم (Potassium nitrate) جزو کودهای شیمیایی به حساب می‌آید. این کود که آن را  با نام علمی KNO₃ نیز می‌شناسند از حدود 13.7 درصد نیترات و 46 درصد پتاسیم تشکیل شده است. نیترات ماده­ای مفید با اثراتی کاربردی برای محصولات باغی و زراعی است.

ازتی که در این کود وجود دارد سبب رشد در گیاه می‌گردد چرا که میزان جذب عناصر مهمی همچون فسفات، کلسیم، منیزیوم و پتاسیم را افزایش می‌دهد. همچنین پتاسیم موجود در کود سبب کیفیت محصول و افزایش مقاومت گیاه در برابر آفت، شوری و یا خشکی می‌گردد. از ویژگی این کود حلالیت بالای آن در آب است.

اثرات کود نیترات پتاسیم بر روی گیاه

قبل از خرید اینترنتی نیترات پتاسیم، بهتر است که قدری با ویژگی و کاربردهای این کود آشنا شوید تا به آگاهی کامل و جامعی در این زمینه دست پیدا کنید. همان طور که از نام این کود بر می‌آید از دو عنصر نیترات و پتاسیم تشکیل شده است. که در ادامه به شرح هر کدام از این عناصر می‌پردازیم:

نیترات

نیتروژن یکی از عناصر غذایی مهم و ضروری برای گیاه به حساب می­آید. با وجود این که نیتروژن فراون­ترین عنصر بر روی زمین است اما با این حال کمبود نیتروژن در گیاه از عمده دلایل تاخیر در رشد است.

نیتروژن در واقع یک ماده مغذی حیاتی برای گیاه است و نقش این عنصر بیشتر در سنتز اسیدآمینه و پروتئین گیاه می‌باشد و در ساختار کلروفیل برگ دخالت دارد. گیاه بدون پروتئین حالتی پژمرده به خود می­گیرد و آرام آرام از بین می­رود. اشاره کردیم که نیتروژن عنصری فراوان است اما این میزان برای هوا می­باشد و گیاه نمی تواند از آن استفاده کند. از این رو نیتروژن برای این که به شکل قابل استفاده درآید توسط باکتری خاک به شکل قابل جذب یعنی نیترات و آمونیوم در می‌آید.

پتاسیم

دیگر عنصر مهم و ضروری برای گیاه پتاسیم است. این عنصر از آن جهت مهم است که در تمام فرایندهای مربوط به تولید مثل گیاه نقش مستقیم دارد. اگر گیاه به اندازه کافی پتاسیم دریافت نکند به خوبی نمی‌تواند در برابر آفت‌ها، نماتدها و سایر عوامل بیماری‌زا از خود مقاومت نشان دهد. این عنصر سلامتی گیاهی که در حال رشد است را ارتقاء می‌بخشد و از این طریق موجب مقاومت می‌گردد. از سایر کاربردهای پتاسیم می‌توان اشاره‌ای به موارد زیر نمود:

  • تحت تاثیر قرار دادن شکل، اندازه، قدرت و شکل بذر یا دانه
  • بهبود کیفیت الیاف پنبه گیاه
  • افزایش رشد ریشه و بالا بردن مقاومت آن در برابر خشکی
  • تاثیر در فرایند فتوسنتز و تولید غذا
  • کمک به انتقال قند و نشاسته
  • حفظ آماس گیاهی و جلوگیری از پژمردگی گیاه
  • بالا بردن میزان پروتئین گیاه
  • فعالسازی 60 نوع آنزیم موثر در رشد
  • و سایر موارد

کمبود این عنصر ابتدا در برگ‌های قسمت پایین دیده می‌شود و اگر این میزان زیاد باشد برگ‌های قسمت بالایی نیز علائم را بروز می‌دهند. از طریق علائم زیر می‌توان متوجه شد که گیاه با کمبود پتاسیم مواجه شده است:

  • کلروز شدن در حاشیه برگ(سوختگی زرد رنگ گیاه)
  • ضعیف شدن ریشه و ساقه
  • کندی رشد
  • تاخیر در گلدهی گیاه
  • کیفیت پایین محصول تولید شده

اگر چنین علائمی را مشاهده نمودید حال نوبت این است که با خرید اینترنتی کود نیترات پتاسیم گیاه را تقویت کنید.

موارد استفاده از کود نیترات پتاسیم

تا این جای مقاله ما با دو عنصر اساسی و ضروری برای انواع گیاه و درخت آشنا شدیم حال سوال این است که آیا از کود نیترات پتاسیم می‌توان برای همه نوع گیاه استفاده نمود؟ چه گیاه و یا درختانی به این کود بیشتر پاسخ می‌دهند؟

این کود برای هر نوع گیاهی در هر مرحله‌ای از رشد قابیلت استفاده دارد؛ اما برای باغات پسته، انواع صیفی و سبزیجات، انواع کشت‌‌های گلخانه‌‌ای و نیشکر بسیار مفیدتر است.

مزایای خرید اینترنتی کود نیترات پتاسیم

با خرید اینترنتی این کود و استفاده نمودن از آن شاهد افزایش میزان تولید، بهبود کیفیت و مقاومت در برابر خشکی و افت­ها در گیاهان و درختان خواهید بود.

نحوه مصرف کود نیترات پتاسیم

نیترات پتاسیم کودی محلول در آب است و به طرق زیر می‌توان آن را برای گیاه مصرف نمود:

مصرف به صورت محلول پاشی: 5 تا 8 در هزار

مصرف به صورت آبیاری و سرک: 100 تا 200 کیلوگرم در هکتار

مصرف به صورت خاکی: 200 تا 300 کیلوگرم در هکتار

کود نیترات را بایستی به گونه‌ای مصرف کرد که از اطراف و زیر بذر به ترتیب به میزان 7.5 و 5 سانتی متر فاصله داشته باشد. چرا که نزدیک بودن کوددهی می‌تواند موجب مرگ بذر گردد.

خرید اینترنتی کود نیترات پتاسیم

کود نیترات پتاسیم معمولا در بسته بندی­های متفاوتی از نظر وزن و مقدار به بازار عرضه می‌شوند؛ حال اگر تصمیم گرفته‌اید که برای باغ و یا زمین زراعی خود از این کود استفاده نمایید می‌توانید به صورت آنلاین از طریق فروشگاه‌هایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند در هر اندازه و مقداری که موردنیازتان هست سفارش خرید دهید تا در کمترین زمان به دستتان برسد.

برای خرید اینترنتی کود نیترات پتاسیم و یا مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما در ایرانکود تماس حاصل نمایید.

 

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

دربها

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک به نوعی از درب ها می‌گویند که با استفاده از چشمی های حساس به نور، حرکت و یا ریموت کنترل های از راه دور باز و بسته می‌شوند. امروزه درب های اتوماتیک هوشمند؛ جایگزین درب های قدیمی و سنتی شده اند و همین امر موجب شده است، سرعت، امنیت و راحتی، برای استفاده کنندگان به وجود آید. نصبدرب اتوماتیک شیشه ای و البته درب اتوماتیک در حال حاضر جایگاهی ویژه در صنعت ساخت و ساز پیدا کرده است و به میزان بسیار زیادی از آن در زمینه های مختلف استفاده می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت که درب های اتوماتیک از نیازهای ساختمان های امروزی هستند و ما قصد داریم در این مقاله؛ هر آن چه که لازم است درباره آن بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

انواع درب های اتوماتیک بر اساس نوع کاربرد

  • درب اتوماتیک قوسی؛
  • درب اتوماتیک کشویی؛
  • درب اتوماتیک گردان؛
  • درب اتوماتیک تلسکوپی؛
  • درب اتوماتیک مثلثی؛
  • درب اتوماتیک لولایی؛
  • درب اتوماتیک تاشو؛
  • درب اتوماتیک خروج اضطراری.

 

معرفی پر کاربردترین مدل های درب اتوماتیک

  • درب اتوماتیک پارکینگ

در حال حاضر انواع مختلفی از درب اتوماتیک پارکینگ وجود دارد که درب پارکینگ زیر سقفی 

شیشه بالکن
شیشه حمام

یا سکشنال یکی از انواع درب اتوماتیک پارکینگ است و بیشتر مناسب فضا هایی است که از لحاظ ارتفاع دارای محدودیت هستند.‌ درب اتوماتیک پارکینگ سکشنال به دلیل این که بر روی سقف جمع می‌شود؛ هیچ فضایی را در پارکینگ ساختمان اشغال نمی‌کند و به همین دلیل می‌توانید حتی از فضای پشت درب نیز استفاده کنید.

درب ریلی پارکینگ هم یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک پارکینگ است که به صورت دستی و برقی وجود دارند. به علت این که تکان دادن درب در حالت دستی بسیار سخت است؛ در بیشتر مواقع از نوع برقی آن استفاده می‌کنند. این درب همان طور که از نامش پیدا است؛ موقع باز و بسته شدن به یک سمت بر روی ریل، حرکت می‌کند.

  • درب اتوماتیک مغازه

درب اتوماتیک مغازه معمولا برای ورودی استفاده می‌شود و یک درب مغازه شیک، باید طوری انتخاب شود که به چشم بی‌آید و به عنوان یک عامل تشویق کننده برای ورود مشتریان به کار گرفته شود. معمولا درب شیشه ای برقی مغازه به شکل درب های لولایی و ریلی نصب می‌شوند و ظاهری زیبا و راحتی بیشتر را برای افراد به ارمغان می‌آورند. درب اتوماتیک ورودی مغازه را می‌توان با استفاده از شیشه‌ های محکم و نشکن سکوریت، طراحی و نصب کرد. این نوع از انواع مدل های درب اتوماتیک؛ به صورت دستی و یا برقی، بیشترین کاربرد را دارند. از جمله متنوع ترین درب های اتوماتیک مغازه می‌توان؛ درب برقی قوسی، کشویی، تلسکوپی و… را نام برد.

درب شیشه‌ای ریلی در اغلب مواقع به شکل 2 لنگه نصب می‌شود و یک لنگه از آن به صورت ثابت است و لنگه دیگر؛ به طرف چپ و یا راست، حرکت می‌کند. درب های کشویی معمولا بر روی یک ریل به حرکت در می‌آید و راحتی را برای افراد استفاده کننده؛ به وجود می‌آورند. درب شیشه‌ای ریلی نیز، از دیگر انواع درب های اتوماتیک مغازه است که می‌توان به راحتی آن را به سمت راست و یا چپ؛ باز و بسته کنید.

  • درب اتوماتیک کرکره برقی

یکی دیگر از پر کاربردترین مدل های درب اتوماتیک؛ کرکره برقی است که حرکت آن معمولا به صورت عمودی با ریموت کنترل از راه دور است. این نوع از انواع درب های اتوماتیک؛ قابلیت شستشو بدون آسیب به قسمت های الکتریکی را دارند و به راحتی می‌توانید در هر زمانی که خواستید، بدون نگرانی آن ها را بشویید. همچنین قابل ذکر است که درب های اتوماتیک کرکره برقی؛ در برابر خوردگی اسیدی، زنگ زدگی و بازی مقاومت بالایی دارند و در هر شرایط آب و هوایی می‌توانید از آن ها استفاده کنید.این نوع از درب های اتوماتیک؛ برخلاف کرکره های قدیمی، با استفاده از کنترل قفل می‌شوند و در صورت قطعی برق هم بدون هیچ مشکلی به صورت دستی باز و بسته می‌شوند.

  • درب اتوماتیک مثلثی

درب اتوماتیک مثلثی معمولا برای فضاهایی مناسب است که زاویه دار هستند؛ نصب درب اتوماتیک شیشه ای در گوشه سبب جلوه ای بسیار جذاب برای ساختمان شده و زیبایی بیشتری به فضا می‌بخشند.

  • درب اتوماتیک خروج اضطراری

از درب اتوماتیک خروج اضطراری نیز بیشتر برای مکان هایی مانند؛ مراکز تجاری، مراکز اداری، مجتمع های خرید، ورزشگاه ها، هتل ها، آمفی تئاتر ها، استادیوم ها و جاهای که جمعیت زیادی در آن ها وجود دارند، استفاده می‌کنند. این مدل از درب اتوماتیک؛ طرفداران زیادی دارد و نسبت به مدل های دیگر، پر کاربرد تر است.

  • درب اتوماتیک استیل طلایی

اگر می‌خواهید یک درب اتوماتیک بسیار شیک و زیبا تهیه کنید؛ بهتر است سراغ درب های استیل طلایی بروید! این نوع از درب ها در واقع زیباترین و در عین حال جذاب ترین فریم های مربوط به درب اتوماتیک هستند و مقاوت بالایی در برابر زنگ زدگی دارند. درب اتوماتیک استیل طلایی؛ با جذابیت خاصی که در نمای وردی ساختمان ها ایجاد می‌کند، اکثر افراد را به سمت خود می‌کشاند.

  • درب اتوماتیک فروشگاه

همان طور که می‌دانید؛ در حال حاضر اکثر فروشگاه های مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش و… از درب های اتوماتیک استفاده می‌کنند زیرا این درب ‌های اتوماتیک، تا حدود بسیار زیادی سطح رفاه را ارتقاء می‌دهند و موجب کاهش مصرف انرژی و زمان می‌شوند. درب اتوماتیک فروشگاه؛ با کنترل سیگنال های فعال سازی، توسط سنسور به کار رفته آن کار می‌کند و نیازی به باز و بسته کردن آن توسط دست نیست.

بیشتر بخوانید 

درب اتوماتیک گرد

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک کشویی

معرفی انواع قفل درب اتوماتیک

  • قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی

قفل های دیجیتال یا همان قفل های الکترونیکی؛ از مدل های اولیه قفل درب اتوماتیک هستند و معمولا توسط اثر انگشت، رمز، کلید اضطراری و یا کارت، باز و بسته می‌شوند.

  • قفل های هوشمند

پیشرفته ترین و به روز ترین قفل های درب اتوماتیک؛ قفل هوشمند است که با استفاده از  ارتباط اینترنتی، بلوتوثی و برنامه های هوشمند تلفن همراه، به راحتی می‌توان آن ها را از راه دور کنترل کرد.

  • قفل بدون کلید

قفل بدون کلید؛ نوعی قفل درب اتوماتیک است که امروزه جای قفل های قدیمی را پر کرده اند و می‌توان آن ها را به صورت هم زمان با قفل های مکانیکی نصب کرد. این قفل ها به راحتی نصب می‌شوند و هیچ گونه نیازی به سوراخ کاری اضافه بر روی درب ندارند.

ابعاد 

ابعاد درب اتوماتیک؛ یکی ازآیتم هایی است که در هنگام خرید یا سفارش دادن آن باید در نظر داشته باشید، زیرا ابعاد درب اتوماتیک باید متناسب با مکان و چهارچوبی باشد که دراختیار دارید. در نظر داشته باشید که کوچک ترین اشتباه در اندازه گیری درب اتوماتیک؛ موجب نامیزان بودن وعدم کارکرد صحیح آن می‌شود و همین امر در طی گذشت مدت زمانب کوتاه، موجب استهلاک و خراب شدن قطعات آن می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود در محاسبه ابعاد درب اتوماتیک؛ دقت کافی را به کار ببرید و یا این که این کار را به دست کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه بسپارید. زیرا کارشناسان نصب؛ این اندازه گیری را با ابزار های مهندسی به صورت دقیق انجام می‌دهند و احتمال بروز خطا را به 0 می‌رسانند.

درب اتوماتیک چه کاربردی دارد؟

درب انوماتیک در صنعت ساخت و ساز؛ کاربرد های بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید با استفاده از از این درب ها در فضا، تا حدود زیادی صرفه جویی کنید و دیگر نیازی به اختصاص دادن قسمتی از مکان کسب‌ و کارتان برای باز و بسته شدن درب ‌های بزرگ دستی نخواهید داشت. این درب ها با زیبایی خود؛ ظرافت و جذابیت خاصی را به ساختمان ها می‌بخشند و همین موجب شده است، برای معماری اماکن تجاری بیشتر آن را به کار بگیرند. درب های اتوماتیک؛ از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب ساختمان ها به دلیل برقراری امنیت بیشتر، از آن بهره می‌برند. همچنین این درب های فوق العاده باعث بهینه سازی مصرف حرارتی و برودتی می‌شوند و با کنترل کردن دما؛ از وارد شدن آلاینده ها در اماکن پر تردد، جلوگیری می‌کنند.

مزایای درب اتوماتیک

  • ایجاد ایمنی و امنیت بیشتر در ساختمان؛
  • راحتی هنگام استفاده کردن از آن در حین ورود و خروج؛
  • افزایش کیفی کالا برای کاربرد طراحی نوین و ماده اولیه با کیفیت؛
  • امکان تنظیم سرعت عملکرد به میزان دلخواه؛
  • دارای قدرت انتخاب متعدد؛
  • کنترل کردن دمای محیط؛
  • هزینه تعمیر پایین؛
  • نگهداری راحت؛
  • مقاوم در برابر دما و حرارت؛
  • برخوردار بودن از عمر طولانی در صورت توجه به نکات ایمنی؛
  • اشغال کردن فضای کم.

نحوه کار کردن

در ابتدا با عبور یک شخص یا جسم از مقابل چشمی های داخلی و سنسورها؛ فرمان باز شدن درب به کنترل باکس اپراتور، ارسال می‌شود و بعد از حرکت آن ها از مقابل درب اتوماتیک و خارج شدن از محدوده دید، به دلیل فرمان نگرفتن برای باز شدن درب، لت های درب اتوماتیک شروع به بسته شدن می‌کنند.

  1. بعد از دریافت کردن فرمان از سنسور ها و تحلیل آن توسط کنترل باکس، با توجه به وضعیت حرکتی که توسط کلید کنترل حالت برای برد اپراتور مشخص می‌شود، کنترل باکس هم دستور ارسال شده از سنسور را به موتور الکترونیکی درب اتوماتیک ارسال می‌کند، که این دستور به معنای شروع به حرکت چپ گرد یا راست گرد الکترو موتور است.
  2. در حین باز شدن درب اتوماتیک؛ دقیقا بعد از این که لت های متحرک به آخر مسیر خود برسند، موتور از گردش و حرکت می‌ایستد و تا زمان عبور کامل عابرین متوقف می‌ماند.
  3. سپس بعد از عبور افراد از آن؛ دوباره دستور گردش به حرکت صادر می‌شود و مانند مراحل قبل درب اتوماتیک، باز و بسته می‌شود.

نصب درب اتوماتیک - درب اتوماتیک شیشه ای

دلایل استفاده 

  • نیاز روز افزون به کنترل ورود و خروج افراد مراجعه کننده به مکان های عمومی
  • کنترل کردن انرژی و هدر ندادن آن
  • برای بهره گیری در معماری های جذاب و مدرن
  • تنوع بالا در مدل ها
  • جلوگیری از انتقال بیماری های ویروسی به واسطه تماس دست و بدن
  • زیبایی بخشیدن به فضا
  • کاهش نفوذ سر و صدا و برودت هوا
  • افزایش دادن سطح بهداشت عمومی و جداسازی فضا های آلوده از فضاهای پاکیزه

درب اتوماتیک؛ از اجزای بسیار مهمی تشکیل شده است اما از مهم ترین قطعات مورد استفاده در آن، می‌توان ریل اصلی را نام برد که تمامی اجزای مهم اپراتور بر روی آن نصب شده است و تمام وزن و فشار لت های متحرک را متحمل می‌شود. به همین علت حتما توجه داشته باشید که از قطعه اصل و فابریک کارخانه استفاده کنید. معمولا اغلب ریل های درب اتوماتیک از جنس آلومینیوم است و از استاندارد های لازم برخوردار هستند؛ اما در هر صورت نباید در انتخاب کیفیت بی تفاوت باشید.

همچنین فراموش نکنید که در قسمت مکانیکی درب اتوماتیک که خود آن از قطعات مختلفی تشکیل شده است؛ باید تمام قطعات اصلی و اورجینال در نظر گرفته شود زیرا عدم رعایت این موضوع، در آینده باعث می‌شود مشکلات جدی بروز دهد و در نتیجه درب اتوماتیک دچار مشکل شود و دیگر قابل استفاده نباشد.

نصب درب اتوماتیک شیشه ای 

 

 

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

کود مناسب شفلرا

گل شفلرا

همان طور که می‌دانید؛ آن دسته از گل و گیاهانی که با محیط‌های خانه و آپارتمان، سازگار هستند را به عنوان گل‌های خانگی می‌شناسند و باید برای پرورش و رسیدگی به آن‌ها، یک‌سری اصول و موارد مهم را در نظر بگیرید. یکی از محبوب ترین و زیباترین گل‌های آپارتمانی؛ گل شفلرا است که در واقع از گیاهان بومی منطقه استرالیا به دست می‌آیند. این گل زیبا به شکل درختچه‌ای کوچک و دیدنی رشد می‌کند و همیشه سرسبز است. شفلرا انواع متنوعی و مختلفی دارد و می‌توانید آن‌ها را به راحتی برای خود؛ خریداری نمایید. این گل به طور کلی؛ برگ‌های سبز روشنی دارد که بسیار براق هستند و در بخش انتهایی آن‌ها، چند برگچه به چشم می‌خورد. شفلرا نیز مانند هر گل و گیاه دیگری؛ به کود نیاز دارد و باید برای آن از کود‌های مناسب استفاده کنید تا شاداب تر شوند. کود مناسب شفلرا را می‌شناسید؟

این گل بر خلاف دیگر گیاهان آپارتمانی است و اگر جوانه‌های انتهایی که بر روی آن وجود دارد را حذف کنید؛ خودش را به راحتی نشان می‌دهد. در واقع اتاق پذیرایی منزل مکان عالی برای رشد کردن این گل است زیرا ممکن است نور زیاد، به ان آسیب وارد کند. این گیاه جذاب؛ رشد بسیار آرامی دارد و در لیست گیاهان تک ساقه‌ای، جای گرفته است.

شفلرا علاوه بر کود، آب، خاک مناسب و نور متوسط، گاهی اوقات به هرس کردن نیز؛ احتیاج دارد. دقت کنید اگر جوانه‏هاى انتهایی شفلرا بریده شوند؛ ساقه‏هاى جانبی آن تحریک می‌شوند و خودشان را به اطراف، می‌کشند. شاید برای‌تان جالب باشد که شفلرا دارای میوه‌های نارنجی رنگ و ریزی است که به ندرت دیده می‌شوند و زیبایی این گل را دوچندان کرده‌اند.

گیاه شفلرا - کود مناسب شفلرا

تغذیه و کود دهی مناسب برای رشد شفلرا

بهتر است برای تغذیه و کود مناسب شفلرا از کودهای محلول در آب استفاده کنید مزایای اسید هیومیک و از مصرف کردن برخی کودهای محلول در آب جامد، بپرهیزید.‌ اکثر کودهای محلول در آب؛ برای گل‌های زینتی تهیه شده‌اند و باید با توجه به دستورالعمل ذکر شده بر روی جلدشان، به آن‌ها هفته‌ای 1 الی 2 بار کود بدهید. در اصل بهترین زمان برای کود دهی گیاه شفلرا؛ 1 ماه بعد از خرید و یا تعویض گلدان آن است. در این زمان بهتر است کود دهی به شفلرا را آغاز کنید و مرتبا این عمل را تکرار کنید تا گیاه، آسیبی نبیند. همچنین توصیه می‌شود؛ عمل کود دهی را بیشتر در فصل‌های بهار و تابستان انجام دهید تا شفلرا رشد بهتری داشته باشد.

تاثیر اسید هیومیک بر روی انواع گل و گیاه

برخی از مشکلات شفلرا و نحوه درمان آن‌ها

  • کاهش یافتن تعداد برگچه‌های برگ‌های جوان

توجه داشته باشید که این حالت؛ کاملا طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. معمولا زمانی که گیاه به مرحله بلوغ خود می‌رسد؛ تعداد برگچه‌های آن به عدد 7 تبدیل خواهد شد.

  • ریزش و زرد شدن برگ‌ها

اگر بیش از حد به این گل زینتی آب بدهید؛ پس از گذشت مدت کوتاهی با زرد شدن و ریزش برگ‌های آن، مواجه خواهید شد. از این رو توصیه می‌شود؛ حتماً به این نکته مهم توجه کنید و بین 2 آبیاری، از خشک بودن سطح خاک گیاه اطمینان حاصل نمایید و سپس آن را آبیاری کنید.

  • از دست رفتن رنگ گل

اگر نور کافی و متوسط به شفلرا نرسد؛ با رنگ پریدگی گل مواجه خواهید شد و برای رفع این مشکل به وجود آمده، باید آن را در مکانی روشن‌ تر که نور غیر مستقیم به آن میخورد، قرار دهید.

  • وجود داشتن حشرات سبز رنگ بر روی برگ شفلرا

برای از بین بردن حشرات روی این گیاه؛ باید هر هفته ان را سم پاشی کنید تا تمام حشرات از بین بروند و گیاه‌تان آسیب نبیند.

  • زیاد شدن فاصله بین برگ‌ها و انحراف ساقه‌ها

اگر به طور ناگهانی؛ فاصله بین برگ‌های شفلرا زیاد شد و ساقه‌های آن دچار انحراف شدند، یعنی هوا محل قرار گیری آن بسیار گرم است و از این رو باید آن را به محل خنک تری ببرید که سرشار از اکسیژن باشد.

  • نمایان شدن لکه‌های سفید رنگ روی برگ‌ها

وجود لکه‌های سفید رنگ بر روی برگ این گیاه؛ نشان دهنده وجود حشره آفت است و شما باید 2 هفته به صورت متوالی، با استفاده از سم‌ حشره کش مناسب این گیاه را سم‌پاشی کنید تا پس از چند روز، به نتیجه مطلوب برسید.

  • پژمرده شدن گیاه

در این صورت باید بدانید که گیاه به آب احتیاج دارد و بهتر است به مدت 15 دقیقه؛ گلدان آن را در یک ظرف پر از آب قرار دهید و چند روز به طور مرتب، ان را غبار پاشی کنید.

  • بستن تار عنکبوت در سطح زیرین گیاه

وجود تار عنکبوت بر روی قسمت‌های مختلف گل شفلرا؛ نشان دهنده این است که در زیر گیاه، کنه قرمز رشد کرده است و باید حتما از سم کنه کش گیاه و کود مناسب شفلرا استفاده کنید تا آفات از بین بروند و گیاه تقویت شود.

تاثیر اسید هیومیک بر گل ها

بهترین کود مناسب شفلرا

بهترین کود مناسب شفلرا معمولا کود‌های آهن هستند که فرمول‌های مختلفی دارند. این کودها باید از مواد و املاح ضروری مانند؛ ازت، پتاسیم، روی، فسفر، آهن، نیتروژن، کلسیم و... برخوردار باشند تا بتوانند تمام نیازهای غذایی گیاه را تأمین کنند.

گیاه شفلرا - کود مناسب شفلرا

نکات مهم در مورد استفاده از کود مناسب شفلرا

  • به طور معمول هر ماه برای دفع آفات و رشد بهتر، از کود مناسب شفلرا بهره ببرید.
  • سعی کنید تا حد ممکن عمل کود دهی به گل را با دقت و کیفیت بالا انجام دهید.
  • بهتر است از کودهای 2-1-3، 6-3-9 و 12-6-18 استفاده کنید.
  • محلول کود شفلرا باید بسیار رقیق باشد و بهتر است از کودهای جامد کمتر استفاده شود.
  • کود شفلرا را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید تا بهترین تأثیر را مشاهده کنید.

سخن پایانی

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به پرورش گل و گیاهان زینتی علاقمند هستند؛ بهتر است سراغ گل‌های دیدنی و زیبای شفلرا بروید و از آن‌ها در محل کار و یا منزل ‌تان، استفاده کنید. البته همان طور که متوجه شدید؛ برای نگهداری صحیح از این گل باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و با توجه به این موارد ذکر شده، به آن رسیدگی کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند. از این رو توصیه می‌شود حتما شرایط لازم برای رشد آن مانند؛ نور، دما، رطوبت، آب و کود مناسب شفلرا را مهیا کنید.

خرید اسید هیومیک 

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

رشد سریع سانسوریا

معرفی گیاه همیشه سبز سانسوریا

این گیاه لوکس و زینتی آپارتمانی مدت هاست که در منازل، ادارات، گالری عکس و کافه‌ها جا باز کرده و زیبایی منحصر به فرد و طبیعی به دکوراسیون این محل ها بخشیده است‌. برگ های بلند قامت، کشیده و ضخیم شمشیری شکل سانسوریا در گلدان چشم هر بیننده ای را چند ثانیه ای محو تماشای خود می کند. این گیاه بومی نواحی گرمسیری آفریقا و از خانواده لیلیاسه بوده و مقاومت بسیار بالایی دارد اما این بدان معنا نیست که نبایستی برای شادابی و طراوت آن وقت گذاشت زیرا برای رشد سریع سانسوریا و داشتن گیاه آپارتمانی بلند، بایستی به نیازهای آن نیز توجه نمود. در ادامه راهکار آن را بررسی خواهیم کرد. تا سانسوریا همیشه سبز، ارتفاع رشد بلند و گیاه سرحال داشته باشید.

سانسوریا در کل ۶۰ گونه دارد که همگی جزو گیاهان همیشه سبز تلقی می شوند . رنگ برگ های سانسوریا پس از ظاهر نیزه ای مانند آن دومین چیزی است که به چشم می آید؛ برگ های سانسوریا از رنگ های سبز، ابلق و مهتابی بسیار زیبا تشکیل شده است.

جالب است بدانید برگ های شمشیری و دراز سانسوریا در زبان علمی به زبان مادر شوهر شهرت دارد هم چنین نکته جالب تر اینکه ساقه سانسوریا در دل خاک می روید و در زمان تکثیر یکی از گزینه های ازدیاد گیاه از این طریق به شمار می رود؛ در نتیجه گل ها از سطح خاک شروع به رویش می کنند.

گیاه سانسوریا - رشد سریع سانسوریا

چرا سبب شویم سانسوریا سریعتر رشد کند؟

این گیاه تنها یک گیاه زینتی ساده نیست بلکه یکی از برترین تصفیه کننده های هوا می باشد که سموم دردسر سازی به ویژه تولوئن، فرمالدئید، بنزن و... را از هوای تنفسی پاکسازی کرده و اکسیژن خالص را بدون هیچ چشم داشتی تقدیم ریه های شما می کند.

انواع سانسوریا کدامند؟

این گیاه بسیار جذاب انواع دیدنی از جمله: سبز، ابلق، کراواتی، پا کوتاه، بلک، نیزه آفریقایی یا لوله ای، مهتابی و رنگی دارد لذا دست شما را در انتخاب گونه های زیبا باز گذاشته است.

رشد سریع سانسوریا

آبیاری منظم و صحیح اولین گام رشد سریع سانسوریا

برای حفظ سلامت ریشه و گیاه هرگز اجازه ندهید گلدان سانسوریا همیشه مرطوب بماند بدین منظور هر دو تا سه روز یکبار با فرو کردن انگشت دست در منافذ زهکشی گلدان، از خشک بودن لایه های زیری خاک اطمینان حاصل نمایید. وقتی نتیجه خشکی خاک بود، آبیاری را شروع کنید.

نکته مهم دیگر آبیاری این است که وقتی آب کل خاک گلدان را مرطوب نمود و از انتهای گلدان  آب اضافی خارج شد، سریعا آبدهی را قطع کنید. افزون بر در دسترس قرار گرفتن آب کافی برای گیاه، به یاد داشته باشید آبیاری را به شیوه منظم انجام دهید تا شاهد باریک شدن برگ های سانسوریا و بی نشاطی آن نگردید لذا در روزهای مشخصی را به آبیاری اختصاص دهید.

تابش نور غیر مستقیم عامل رشد سریع سانسوریا

بهترین شرایط نوری برای رشد سانسوریا، قرارگیری در معرض تابش نور کافی اما غیر مستقیم آفتاب می باشد هر چند به دلیل مقاوم بودن سانسوریا می تواند محل با تابش مستقیم و حتی مکان های سایه دار را تحمل کند، اما شرایط ایده آلی برای رشد سریع سانسوریا نخواهد بود.

گلدان سانسوریا خود را در فاصله دو متر از پنجره خانه بگذارید تا شاهد بهترین عملکرد آن گردید. وقتی مکان مناسب برای قرار گیری سانسوریا را یافتید، توصیه می کنم به منظور دسترسی و رشد یکسان برگ ها، گلدان را به اندازه ۱۸۰ درجه یک روز در میان بچرخانید.

خاک مناسب برای رشد سریع سانسوریا

منشا سانسوریا به مناطق گرم و خشک بر می گردد لذا بایستی خاک گلدان را به نحوی انتخاب کنید که آب آبیاری را به نحو احسن زهکشی کرده و از باقی ماندن رطوبت بیش از حد که تهدید جدی برای ریشه گیاه و ایجاد پوسیدگی آن می باشد، جلوگیری نماید.

سانسوریا همیشه سبز در خاک سبک، متخلخل و دارای قابلیت زهکشی بالا بهترین رشد را خواهد داشت. ترکیب خاک برای رشد سریع سانسوریا می تواند شامل: مخلوطی از کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت و غنی از مواد مغذی برای گلدان سانسوریا باشد.

کوددهی برای رشد سریع سانسوریا

کوددهی در طول فصل رشد برای سانسوریا سبز از ضروریات رشد سریع آن می باشد زیرا بایستی نیاز مواد غذایی آن در این دوران به خوبی تامین گردد.

بهترین کود برای سانسوریا بایستی ارگانیک و غنی از عناصر ماکرو و ریز مغذی های ضروری به ویژه: فسفر، ازت، پتاسیم، کلسیم، آهن ، روی و ...باشد و در طول تابستان بر اساس صلاح دید کارشناسان حداقل ماهی یکبار در اختیار سانسوریا قرار گیرد.

لازم به ذکر است کود خریداری شده را بایستی ابتدا طبق دستورالعمل مقداری رقیق نمود تا از آسیب دیدن گیاه جلوگیری کرده و تحریکی برای رشد حداکثری آن باشد.  یکی از کودهای عرضه شده توسط سایت آل کود، کود گیاهان آپارتمانی شوک دارای ترکیب غنی و منحصر به فردی از عصاره شوک برای تحریک سانسوریا برای رشد عالی می باشد.

گیاه سانسوریا - رشد سریع سانسوریا

فراهم کردن دمای ایده آل برای رشد سریع سانسوریا

اگر می خواهید سانسوریا زینتی شما خیلی خوب رشد کند، آن را در دمای کمتر از ۱۵ درجه سانتی گراد قرار ندهید هم چنین گلدان را در فصل زمستان از کنار پنجره که هوای سرد رفت و آمد می کند دور نگه دارید و به مکان گرمی انتقال دهید.

دمای ایده آل برای رشد سریع سانسوریا ۱۵ الی ۳۰ درجه سانتی گراد بوده تا گیاه بدون تنش دمایی رشد نموده و گلدان پر از برگ های زیبا و بلند سانسوریا گردد.

رطوبت مناسب برای رشد سریع سانسوریا

این گیاه نسبت به رطوبت بالا یا پایین حساسیت زیادی ندارد به طوری که می تواند در دمای معمولی اتاق یا حتی حمام زنده بماند اما در کل رطوبت محیطی که سانسوریا در آن حضور دارد نباید از ۴۰ درصد پایین بیاید.

آفات را از بین ببرید تا سانسوریا رشد کند

اگر با وجود رسیدگی کافی به گیاه آپارتمانی زیبای خود تغییری در رشد آن مشاهده نمی کنید، هفته ای چند بار به برگ های سانسوریا نگاهی بیندازید تا به منظور رشد سریع سانسوریا آفات متصل به برگ یا سطح خاک را هر چه زودتر از بین ببرید. آفت‌ها بی‌رحم ترین دشمن سانسوریا هستند که با تغذیه از مواد مغذی و آب گیاه، منابع غذایی در دسترس گیاه را کاهش داده و مانع رشد سریع سانسوریا می گردند.

برای رشد سریع سانسوریا از اسید هیومیک استفاده کنید

همانطور که می‌دانید اسید هیومیک یک نوع کود مغذی است که از بقایای تجزیه شده مواد ارگانیک به دست می‌آید. استفاده از این کود به علاوه توجه به سایر فاکتورهای رشد سریع‌تر گیاه٬ باعث می‌شود گیاهی بی نقص داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر به مصرف اسید هیومیک برای سانسوریا مراجعه کنید

در صورت مشاهده هر گونه لکه زرد یا قهوه ای بر سطح برگ های سانسوریا آن ها را با پارچه مرطوب از سطوح برگ تمیز کرده و از سموم یا آفت کش های گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

برای کسب مشاوره٬ اطلاعات بیشتر و خرید اسید هیومیک با کارشناسان ما در ایراکود تماس حاصل نمایید.

 

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل شیشه‌ای شفاف است که یک طرف آن با رنگ مرغوب پوشش داده شده است. قسمت رنگ شده همیشه با قرار گرفتن در برابر ساختار پشتیبانی، محافظت می‌شود، این فرآیند نه تنها باعث حساسیت کمتری نسبت به لک و خراش می‌شود، بلکه ظاهر ماندگار آن را تضمین می‌کند. این مدل شیشه‌ها، به طور معمول راه حل‌های متنوعی را برای طراحی ارائه می‌دهند، لذا نه تنها برای صنعت مبلمان (درب، کمد و غیره)، بلکه برای دکوراسیون داخلی نیز کاربردهای فراوانی را به اثبات رسانده است.

کاربرد شیشه لاکوبل در حمام - شیشه لاکوبل

نکات موثر در رابطه با شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل رنگی

شیشه لاکوبل نوعی شیشه شناور رنگی است. به لطف روکش براق و منحصر به فرد آن، در طراحی داخلی معاصر به عنوان شکلی از شیشه‌های تزئینی به کار گرفته شده که بسیار محبوب است. شیشه‌لاکوبل به دلیل رنگ زیبا و چشم نوازی که دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و با کیفیت بالا پوشانده شده است. شیشه لاکوبل گزینه‌ای ایده آل برای تهیه و شیک سازی موارد زیر است:

 

  • دیوارهای شیشه ای
  • پارتیشن‌های شیشه ای
  • میزهای شیشه ای
  • قفسه‌های شیشه ای
  • کابینت‌های شیشه ای
  • برای پروژه‌های طراحی داخلی

 

شیشه‌لاکوبل به لطف ظاهر مدرن و فوق مدرنی که دارد، ثابت شده است که در سال 2018 و بعد از آن، هم در پروژه‌های تجاری و مشاغل و هم در دکوراسیون خانه یک روند بسیار منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است. از شیشه لاکوبل می‌توان برای ساخت روکش­های دیواری آینه مانند استفاده کرد. این شیشه‌ها، درها و دیوارها را پوشانده تا فضای داخلی را بهتر جلوه دهند.

 

شیشه لاکوبل رنگی، کاربردهای بی حد و حصر دارد، می‌توان از آن برای تزئین هتل‌ها، مغازه‌ها و دفاتر استفاده کرد. حتی با روکش ضد باکتری موجود است و از آن در موارد پزشکی استفاده فراوان می‌کنند. البته باید توجه داشت که شیشه‌لاکوبل برای کاربردهای خارجی مناسب نیست.

از کاربردهای اصلی استفاده این شیشه در پارتیشن‌‌های شیشه‌ای است. می‌توانید شیشه لاکوبل را در پارتیشن شیشه ای خود استفاده کنید.

درباره پارتیشن شیشه ای بیشتر بدانید

 

شیشه ای با دوام

شیشه لاکوبل تحت مراحل دقیق تولید، قرار می­گیرد و اطمینان حاصل می‌کند که هر صفحه از سطح کیفیت و توجه یکسانی برخوردار است. رنگ‌ها در این شیشه، به صورت یکنواخت هستند و به خوبی می‌چسبند و رنگ‌های مورد استفاده سازگار با محیط زیست هستند. در حالی که این مدل شیشه سخت نیست، اما در پشت آن یک صفحه ایمنی برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیش از حد در صورت شکستن ناخواسته شیشه وجود دارد. این امر اجازه می‌دهد تا شیشه در جای خود باقی بماند تا جایگزین آن تهیه شود. صفحه ایمنی شیشه را تقویت می‌کند، به شرطی که به درستی روی سطح مورد نظر چسبانده شود. در حالی که شیشه‌لاکوبل کاربرد بازتابنده و براقی دارد، لذا می‌تواند به صورت یکپارچه برای جلوه های درخشان مورد استفاده قرار گیرد.

 

در حال حاضر 20 رنگ شیشه Lacobel ذخیره سازی شده است، با این حال، اگر اندازه پروژه بیش از 200 متر مربع باشد و به رنگ و مارک خاصی نیاز داشته باشد، شیشه لاکوبل می‌تواند این رنگ را ایجاد کند. همه رنگ‌ها در ضخامت‌های استاندارد 4 میلی متر موجود هستند، اگرچه برخی از آنها در ضخامت‌های 6 میلی متر هم موجود هستند.

کاربرد شیشه لاکوبل - شیشه لاکوبل

سخن پایانی

در حقیقت امروزه شیشه‌لاکوبل به زیبایی با بسیاری از مواد دیگر از جمله چوب، فولاد و سنگ ترکیب شده است و فقط برای استفاده داخلی دیوارپوش‌ها، مبلمان، پارتیشن بندی و درهای استاندارد و کشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب رضایتمندی مشتریان شده است.

برای اطلاعات بیشتر، سفارش و خرید پارتیشن شیشه ای با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

کوددهی نشا گوجه فرنگی

یکی از صنعت‌های مهم و حائز اهمیت، نه تنها در ایران بلکه در سایر کشو‌رها، صنعت کشاورزی است. آبیاری،  سمپاشی و کوددهی از مواردی هستند که در این صنعت باید از توجه و دقت بالایی برخوردار باشند. یکی از محصولات کشاورزی گوجه فرنگی بوده و همانطور که می‌دانید از طریق نشا نیز تولید می‌گردد. کوددهی نشا گوجه فرنگی نیز، امری است که باید طبق برنامه ریزی انجام گیرد.

 مقصود از تهیه این مطالب آشنای با نحوه‌ی کوددهی، زمان‌بندی آن و کود مناسب برای این محصول، است‌.

مهم‌ترین نکته برای کوددهی نشا گوجه فرنگی، کاشت و برداشت محصول مطلوب

کیفیت نشا یکی از موارد مهم و مورد اهمیت است، که موجب کیفیت محصول نیز می‌گردد؛  لازم به ذکر است که گوجه فرنگی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در گام اول برای کشت گوجه فرنگی، تهیه نشا با کیفیت است؛ بعد از آن وارد فاز دوم عملیات، یعنی انتقال نشا به زمین شده و با برنامه‌ریزی مناسب، آن را به صورتی در زمین قرار می‌دهند که شرایط مطلوبی داشته باشد و سبب رشد خوب محصول گردد؛ سپس در طی زمان بندی مناسب شروع به آبیاری و کوددهی بوته‌های گوجه فرنگی خواهند کرد.

گوجه فرنگی - کوددهی نشا گوجه فرنگی

برنامه غذایی گوجه فرنگی

 عنصر‌های مورد نیاز گوجه فرنگی، عناصری از قبیل ازته، کلسیم و پتاسیم هستند. عنصرهای مذکور مواد غذایی مهمی برای تولید گوجه فرنگی مطلوب هستند. کوددهی پیش از نشا کردن، یکی از موارد مهم در تولید گوجه فرنگی است؛ به این منظور پیش ازانجام عملیات نشا، کود فسفره و مقداری کود و پتاسیم را به خاکماضافه خواهند کرد؛ ولی به دلیل این‌که کلیه مواد غذایی مورد نیاز گوجه فرنگی با این کار در مدت زمان رشد و نمو و بوته‌های گوجه فرنگی برطرف نخواهد شد، کودهایی مانند کود ازته را به مقدار مورد نیاز تولید گوجه فرنگی را در نوبت‌هایی معین، در زمانبندی‌های برنامه ریزی شده، به بوته ها داده می‌شود که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

نوبت‌های افزودن کود ازته یا سرک اوره

  • نوبت اول: نوبت اول زمانی است که بوته گوجه فرنگی در حالتی باشد که میوه‌های تازه به وجود آمده در آن قابل رویت هستند، در این هنگام فاز اول کوددهی آغاز می‌گردد.
  • نوبت دوم: در صورت رشد کامل میوه‌ها و برداشت آن‌ها، دو هفته بعد از آن، زمان کود دهی در نوبت دوم است.
  • نوبت سوم: در صورتی است که ۳۰ روز از کوددهی نوبت دوم گذشته باشد، در این هنگام زمان نوبت سوم کوددهی، فرا خواهد رسید.

تاثیر پلت مرغی بر گوجه فرنگی

 کودهای مورد نیاز در رشد گوجه فرنگی

 یکی دیگر از کودهای مورد استفاده و مورد نیاز محصول گوجه فرنگی کود کمپوست غنی شده است. این کود را می‌توان در کنار کود ازته در نوبت‌هایی که در متن فوق به آن پرداختیم استفاده کرد. کود کمپوست غنی شده را می‌توان در مدت زمان هر سه هفته یا چهار هفته، حول بوته‌های محصول مذکور، مصرف کرد. کود کمپوست شده از کود‌هایی است که توانایی این را دارد که مواد غذایی مورد نیاز این محصول را برطرف کند؛ این کود در بالا بردن فعالیت بیولوژیک خاک که پیرامون ریشه است، نقش بسزایی دارد که این امر سبب رساندن مواد غذایی زیاد تری به گیاه می‌شود‌.

از دیگر کودهای قابل استفاده برای رشد گوجه فرنگی کود اسید هیومیک است. مزایای اسید هیومیک را می‌توانید در لینک زیر مطالعه نمایید:

مزایای اسید هیومیک

رشد کامل گوجه فرنگی

گوجه فرنگی، از محصولاتی است که اگر به طور کامل رشد نکند، از مزه‌ی مطلوب و رنگ خوبی بی‌نصیب می‌ماند که در اغلب اوقات قابل استفاده نخواهد بود. وقتی مواد مورد نیاز به اندازه کافی به گیاه نرسد، که این امر از طریق کوددهی نیز انجام می‌گیرد و یا عملیات دیگر که حائز اهمیت هستند نظیر آبیاری، به درستی انجام نشود، موجب این رخداد خواهد شد‌. یکی از عواملی که می‌تواند سبب کامل شدن و برطرف ساختن نیاز غذایی گیاه شود، محلول پاشی کود‌های معدنی و طبیعی بوده است. بهتر است محلول پاشی گیاه سبب کاملاً خیس شدن گیاه شده و توصیه می‌شود این امر در نوبت‌های متعدد و با غلظت کمتر صورت گیرد.

عناصر اساسی در کشت گوجه فرنگی

  1. نیتروژن
  2. فسفر
  3. پتاسیم

گوجه فرنگی - کوددهی نشا گوجه فرنگی

برترین کوددهی نشا گوجه فرنگی افزایش باردهی

کودهای تقویتی، کودهایی که به مقاومت گیاه می‌افزایند، استفاده از کودهایی برای برخورداری میوه از رنگ مطلوب و خوب، کودهای کمپوست غنی شده، کودهایی که از اسید آمینه‌ها و همچنین کودهایی که از هورمون‌های گیاهی برخوردار هستند. استفاده از کودهای ذکر شده به زیاد شدن بار بوته‌ها کمک می‌کند.

 استفاده و انتخاب کود مناسب می‌تواند نقش بسزایی در افزایش بار بوته‌های گوجه فرنگی داشته باشد؛ متقاضیان و زارعان برای بدست آوردن گوجه‌هایی با رنگ زیبا و سایز بزرگ و مناسب، بایستی زمان کوددهی را مدیریت کرده و در زمان مناسب گیاه را از آن برخوردار سازند‌‌. دقت در زمان بندی و داشتن برنامه ریزی در زمان کوددهی نیز می‌تواند به زیاد شدن باربوته‌ها، کمک شایانی کند.

 توجه: افرادی که تجربه کافی در امر کاشت گوجه فرنگی و عوامل نگهداری و رشد آن، مانند کوددهی ندارند و از اطلاعات کافی برخوردار نیستند، توصیه می‌شود در این زمینه با متخصصان و کارشناسان مجرب در این عرصه مشورت کرده و از آن‌ها کمک بگیرند.

کلام پایانی

در این مطالب قصد داشتیم شما را با نحوه کوددهی و زمان بندی آن آشنا کرده و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم، تا در هنگام کشت گوجه فرنگی به مشکل برنخورده و با آگاهی کافی در در این زمینه این امر را انجام دهید. امیدواریم توانسته باشیم قدم موثری برای حل مشکل شما در امر کوددهی به نشا گوجه فرنگی کمک کرده باشیم.

خرید اسید هیومیک 

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

اگر دفتر کار خود را مبله می کنید یا دکوراسیون آن را تغییر می دهید ، قطعاً باید در نظر بگیرید که چگونه از فضای خود نهایت استفاده را ببرید و در هزینه های آن صرفه جویی کنید. و برای این موضوع کدام راه حل مقرون به صرفه است. در این مقاله مزایای پارتیشن شیشه ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

در دفاتر تجاری مدرن ، استفاده بهینه از فضای موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از طرف دیگر ، هزینه توسعه دفتر زیاد است و جابجایی شرکت نیز به تلاش زیادی نیاز دارد. در نتیجه ، جابجایی شرکت معمولاً در اولویت مدیران نخواهد بود. به عنوان یک گزینه ، بسیاری از مدیران به دنبال استفاده از پارتیشن های اداری هستند تا با تقسیم اتاق ها از فضای موجود بیشتر استفاده کنند. پارتیشن های شیشه ای به ویژه در شرکت های بزرگ در بین انواع پارتیشن ها محبوب هستند. این پارتیشن ها علاوه بر داشتن انعطاف پذیری خوب در اجرا ، جلوه ای جدید و مدرن به فضای داخلی می دهند و آن را از بی نظمی خارج می کنند.

در مورد مزایا و معایب پارتیشن اداری شیشه ای بحث های زیادی وجود دارد. در حالی که برخی از مدیران بر این باورند که منزوی کردن اعضای تیم آنها باعث کاهش حواس پرتی آنها شده و در نتیجه بهره وری تیم را افزایش می دهد ، برخی دیگر معتقدند که یک محیط شاد و تعاملی برای افزایش بهره وری امری حیاتی است. اما واقعیت این است که شیشه بدون صرف هزینه زیاد تأثیر خاصی در شکل ظاهری و عملکرد محل کار شما خواهد داشت. در اینجا برخی از مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای آورده شده است.

با استفاده از پارتیشن های شیشه ای بهره وری کارمندان را افزایش دهید. اجرای پارتیشن های شیشه ای باعث افزایش بهره وری کارمندان می شود. دانستن اینکه آنها تحت کنترل و نظارت مداوم هستند باعث می شود بیشتر روی کار خود تمرکز کرده و سخت کوشی بیشتری نشان دهند. پارتیشن های شیشه ای علاوه بر کاهش تنبلی در محل کار ، مسئولیت و پاسخگویی آنها را نیز تقویت می کند. هر دوی اینها باعث افزایش بهره وری نیروی کار می شود.

مزایای پارتیشن شیشه ای
انعطاف پذیری پارتیشن شیشه ای

مهمترین مزیت پارتیشن شیشه ای که به طور فزاینده ای محبوب شده است این است که شما می توانید به راحتی آنها را باز کنید ، طرح آنها را تغییر دهید و دوباره نصب کنید. به عنوان مثال ، اگر  احساس می کنید فضا برای تعدادی از کارمندان فضای کمی است، می توانید فضای اتاق مورد نظر خود را به راحتی بزرگ کنید.
بنابراین پارتیشن های شیشه ای قابل جابجایی و نصب در مکان های دیگر هستند. با این حال ، تغییر چیدمان اتاق با استفاده از دیوارهای سنتی کاری سخت و بسیار گران است. مهمترین دستاورد مالی پارتیشن های شیشه ای به دلیل انعطاف پذیری زیاد آنها است. با کمک یک طراح و نصاب ماهر ، پارتیشن های شیشه ای نیازی به تعمیر ندارند.

نگهداری از پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای به راحتی تمیز می شوند. تنها آنچه شما نیاز دارید یک شیشه شور و یک دستمال (ترجیحا یک دستمال میکروفیبر) است.

هزینه اجرای پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای در واقع در مقایسه با دیوارهای ثابت بسیار مقرون به صرفه هستند. نصب پارتیشن شیشه ای بسیار سریع و آسان است و نیازی به تغییرات ساختاری ندارد. بنابراین ، در صورت نیاز به تغییر ابعاد اتاق ها و ... هزینه تغییرات ناچیز خواهد بود. از طرف دیگر ، استفاده از پارتیشن های شیشه ای باعث کاهش نیاز به چراغ های برقی در طول روز می شود. در نتیجه ، مصرف انرژی کاهش می یابد و در نهایت هزینه های کلی شرکت کاهش می یابد. علاوه بر منافع مالی ، مصرف انرژی کمتر نیز تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارد.
روشنایی
یکی از مشکلات بسیاری از محیط های کاری کمبود نور طبیعی است که با گذشت زمان اثرات منفی روانی بر کارمندان ایجاد می کند. نور طبیعی سلامت روان کارکنان را بهبود می بخشد و بنابراین کارایی و بهره وری آنها را افزایش می دهد. نصب پارتیشن شیشه ای یکی از بهترین راه ها برای ورود نور طبیعی به محل کار است.

حفظ حریم خصوصی در پارتیشن های شیشه ای

برخلاف تصور عمومی ، نصب پارتیشن های شیشه ای لزوماً حریم خصوصی را از بین نمی برد. بسیاری از مدیران در نصب دیوارهای شیشه ای مردد هستند زیرا نمی خواهند به حریم خصوصی کارمندان حمله کنند.
از شیشه های مات می توان برای حفظ حریم شخصی استفاده کرد. در این حالت ، ضمن داشتن نور طبیعی ، حریم خصوصی کارمندان نیز حفظ می شود.

مزایای پارتیشن شیشه ای
ظاهر پارتیشن شیشه ای

با افزایش رقابت جهانی ، جذب مشتری جدید دشوارتر شده است. بنابراین شکل شرکت برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان جدید بسیار مهم است. از طرف دیگر ، بدون شک پارتیشن شیشه ای جلوه ای کاملاً حرفه ای به دفتر می بخشد که این امر نیز مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار خواهد داد. مهم نیست که شرکت شما چقدر قدیمی یا بهم ریخته به نظر می رسد ، قطعاً پارتیشن های شیشه ای شرکت شما را مدرن می کنند. این امر همچنین باعث تقویت روحیه کارمندان و بهره وری آنها می شود.

امروزه انواع مختلفی از پرداخت (مانند شیشه مات ، شیشه های رنگی و ...) وجود دارد که ظاهر دفتر شما را بی نظیر می کند. پارتیشن های شیشه عایق صوتی هستند پارتیشن های ساخته شده از شیشه های با کیفیت ، به ویژه شیشه های دوجداره ، در برابر صدا نیز مقاوم هستند. عملکرد دو جداره نیز در برابر سر و صدا عملکرد بهتری نسبت به دیوارهای ثابت دارد. در نتیجه ، آنها حواس پرتی کارمندان را کاهش می دهند و در نهایت بهره وری آنها را افزایش می دهند.

طول عمر پارتیشن های شیشه ای جدا از پارتیشن های متنوع ، ضخامت شیشه ی پارتیشن های شیشه ای باید استاندارد بوده و در برابر سایش و شکستگی مقاوم باشد. به این ترتیب با مراقبت و نگهداری مناسب می توان از پارتیشن شیشه ای سال ها استفاده کرد.

اکنون که از مزایای پارتیشن شیشه ای مطلع شدیم ، نوبت شماست که تصمیم بگیرید از چه نوع پارتیشنی برای جداسازی محیط کار خود استفاده کنید. اگر به فکر تجهیز دفتر کار خود هستید بهتر است با مزایای یک پارتیشن شیشه ای آشنا شوید.

خرید پارتیشن شیشه ای 

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

در این مقاله به طور کلی، کود مخصوص درشت شدن میوه درختان؛ برای درشتی میوه درختانی مانند: زردآلو، هلو، آلو، شلیل، پرتقال، لیمو، سیب، انار، انگور، گیلاس، کیوی، بادام، گردو، خرما، انجیر، انبه، گلابی، توت و سایر درختان و مرکبات همچنین برای محصولات صیفی جات مانند گوجه فرنگی، هندوانه، بادمجان، فلفل، کدو، پیاز و سیب زمینی و غیره استفاده می شود.

گیاهان پردازش کننده مواد غذایی هستند و فرآوری مواد غذایی را خود انجام می دهند که اصطلاحاً به آن فتوسنتز گفته می شود و فقط برای تهیه مواد آلی (کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها و ...) مورد نیاز آنها به مواد اولیه، عناصر نیاز دارند. این عناصر به دو دسته تقسیم می شوند: 1. ماکرو 2. میکرو که این مواد اولیه از طریق آب، خاک و هوا بدست می آیند.

توجه: گرچه عناصر ریز به مقدار کم مورد نیاز گیاه هستند، وجود این مقدار کم برای گیاه کاملاً ضروری است و بسیاری از مراحل رشد و نمو گیاه به این عناصر بستگی دارد و باید به مقدار لازم در اختیار گیاه قرار گیرد. با توجه به اینکه خاک اکثر مناطق ایران از نظر عناصر غذایی ضعیف است، باید از کودهای معدنی برای تأمین عناصر معدنی مورد نیاز گیاه استفاده شود.

کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

مضرات مصرف نادرست کود

کوددهی در مراحل مختلف رشد گیاه باید همیشه متعادل باشد، به این معنی که اگر در یک مرحله مقدار زیادی کود به گیاه بدهید، نمی توانید به طور ناگهانی در مراحل بعدی کوددهی را متوقف کرده و گیاه را تنها بگذارید. به عنوان مثال، اگر در مراحل اولیه رشد گیاه مقدار زیادی کود نیتروژن به گیاه بدهید، گیاه شروع به تولید شاخ و برگ زیادی می کند و با افزایش قسمتهای سبز، گیاه خود را برای افزایش عملکرد و تولید بسیاری آماده می کند. گل می دهید و در مراحل بعدی مجبور خواهید شد. همچنین برای بارورسازی این گلها و همچنین تولید میوه های بزرگ با رنگ و طعم مناسب در هر مرحله، متناسب با نیاز گیاه در آن زمان کوددهی کنید.

بهترین کود برای رشد سریع درخت مرکبات

درشت شدن میوه تحت تاثیر تقسیم سلولی

اول از همه، در زمینه کود مخصوص درشت شدن میوه درختان می خواهیم تعریفی از رشد داشته باشیم، در علم فیزیولوژی گیاه، به عبارت دیگر، تقسیم سلول و شدت زیاد آنها رشد نامیده می شود. بنابراین، برای اینکه میوه یا هر عضوی دیگر در گیاه رشد کند، باید تعداد و اندازه سلول ها افزایش یابد.

افزایش تعداد سلولها در مرحله باردهی فندق یا ارزن (آغاز تشکیل میوه) تشکیل می شود که ظرفیت رشد میوه را ایجاد می کند. یعنی باید تعداد تقسیمات سلولی گیاه را افزایش دهیم و اگر تعداد سلول افزایش یابد قطعاً پتانسیل افزایش اندازه میوه شکل می گیرد.

توصیه ی مهم در کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

برای عملکرد بهتر گیاه و افزایش بهره وری از آن، باید دارای شاخ و برگهای بزرگتر، گسترده تر و سبزتری باشد. رشد با برنامه غذایی مناسب باعث رشد گیاه شده است  تا گیاه کودهای مناسب برای فصل رشد را در مرحله ریشه زایی و در مرحله رویشی (شاخ و برگ) دریافت کند.

با کمک این کودها، گیاه تولید گلهای خود را افزایش داده و در نهایت حاصلخیزی آن را افزایش می دهد و در آخر می توانید با استفاده از ترکیبات کود مناسب برای درشتی، رنگ آمیزی، بهبود طعم و افزایش ماندگاری نتیجه نهایی دلخواه را بدست آورید. کود مخصوص درشت شدن میوه درختان شامل کودهای حاوی اسید هیومیک، فولویک اسید و آمینو اسید ها می‌شوند. این کودها همچنین در طعم میوه هم تاثیر گذار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اسید هیومیک چیست؟

زمان مصرف کود

وقتی شکوفه ها حالت کلوچه ای یا نخودی پیدا کرد، باید از کودهای پتاس بالا استفاده کرد. این کار تا پایان دوره ادامه دارد و باید حداقل 2 تا 3 بار تکرار شود. می توانید سولفات پتاسیم و نیترات کلسیم را جداگانه کود دهید.

کودهای مورد استفاده در مرحله آخر در ترکیبات خود عناصری مانند پتاسیم، کلسیم، بور، آهن و اسیدهای آمینه داشته باشند و بقیه عناصر در این مرحله اثر کمتری داشته باشند.

کود مخصوص درشت شدن میوه درختان
نتیجه گیری و معرفی کود

به طور کلی، تمام عناصر به طور مستقیم و غیرمستقیم در درشتی میوه نقش دارند، اما کود مخصوص درشت شدن میوه درختان در عناصر ذکر شده به طور مستقیم و بیشتر در درشتی، رنگ، طعم و دوام نقش دارند و بهترین کود برای درشتی میوه نیز همه عناصر را در بر می‌گیرد که این عناصر با فرمول و درصد مناسب هستند.

کودهایی که می توانیم به شما معرفی کنیم تا در این زمینه به شما کمک کنند شامل کود کامل پتاس 12-12-12 و 45-10-5 و هاسکون ام 10 هستند که هرکدام فرمول مناسب و درصد عناصر پتاسیم را دارند. کلسیم، ریز مغذی ها و اسیدهای آمینه محصولات بسیار خوبی تولید می کنند.

 

برای خرید کود مخصوص درشت شدن میوه درختان؛ اسید هیومیک می‌توانید با کارشناسان ایرانکود تماس حاصل نمایید.

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

پارتیشن شیشه ای2

پارتیشن یکی از مهم‌ترین ابزارها در طراحی دکوراسیون است که وظیفه دارد فضا را به شکلی بسیار جذاب؛ تقسیم بندی کند. پارتیشن دارای انواع مختلفی است و معمولا برای اهداف گوناگونی از آن استفاده می‌ کنند. پارتیشن شیشه ای مانند یک دیوار جدا کننده عمل می کنند و در تفکیک فضا بسیار مؤثر هستند.

پارتیشن شیشه ای به دلیل سبک و مدل خاصی که در دکوراسیون به وجود می آورد؛ به طور مشترک در ادارات، منازل، مدارس، فروشگاه ها و برخی مکان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده کردن از این ابزار می ‌تواند تا حدود بسیار زیادی فضای کار و منزل تان را بزرگ تر نشان دهد.

بر خلاف دیوارهای گچی قدیمی، می توانید به راحتی از پارتیشن های شیشه‌ ای متحرک برای تغییر فضا استفاده کنید و هر طوری که دوست داشتید؛ منزل و یا محل کارتان را تقسیم بندی کنید. مزایای استفاده از پارتیشن های شیشه ای در مکان های اداری و تجاری بسیار زیاد است و بی شک با استفاده از آن، می توانید آسایش، راحتی و جذابیت بیشتری در فضا ایجاد کنید.

  • پارتیشن سکوریت

پارتیشن با شیشه سکوریت، یکی از انواع مدل های پارتیشن است که در آن از شیشه سکوریت نشکن استفاده می کنند و رنگ های مختلفی از آن وجود دارد. معمولا از این نوع پارتیشن‌ها در فضاهای آزاد استفاده می شود و به علت کارایی و مقاومت بالایی که دارد؛ نسبت به دیگر پارتیشن ها از قیمت بیشتری برخوردار است.

  • پارتیشن ریلی

در اغلب اوقات از این نوع پارتیشن به عنوان درب استفاده می کنند زیرا؛ پارتیشن‌ شیشه ای ریلی این قابلیت را دارد که میان 2 پارتیشن، فضایی را برای تردد به وجود بیاورد. همچنین با استفاده از این نوع پارتیشن می توانید 2 پارتیشن اداری را به هم متصل و یا از هم جدا کنید.

  • پارتیشن کرکره دار

پارتیشن شیشه ای کرکره دار؛ یکی دیگر از انواع پارتیشن های چند جداره است که در آن بین جداره وسطی شیشه، یک پرده کرکره ای آلومینیومی نصب می شود. این پارتیشن برای مکان های اداری با فریم 3 جداره مناسب است و به راحتی می توان با ریموت، از راه دور آن را کنترل کرد.

پارتیشن شیشه ای

مراحل نصب کردن پارتیشن

  1. قبل از هر چیزی باید محل مورد نظر برای قرار گیری پارتیشن؛ با استفاده از ابزارهای مخصوص مانند تراز لیزری و دوربین، علامت گذاری شود.
  2. سپس ابعاد شیشه پارتیشن را اندازه بگیرید و آن را به طور کامل آماده کنید.
  3. در سومین مرحله، نوبت به رنگ زدن پروفیل ‌های سازه با رنگ کوره ‌ای می رسد.
  4. بعد از رنگ زدن پروفیل ها؛ باید کار جوشکاری و نصب پارتیشن را شروع کرد.
  5. در آخر نیز پس از نصب پارتیشن‌ شیشه ای؛ با استفاده از یک پولیش مخصوص، سازه را جلا دهید.

یراق آلات پارتیشن

برای نصب کردن و اتصال پارتیشن شیشه ای؛ باید از یراق آلات شیشه سکوریت و اتصالات پارتیشن‌های شیشه ای مخصوص استفاده کنید تا این سازه شیشه ای بتواند به صورت استاندارد پایدار بماند. دقت داشته باشید که یراق آلات پارتیشن های شیشه ای؛ در واقع همان یراق

شیشه است که با توجه به نوع پارتیشن از انواع مختلف آن ها استفاده می کنند.

قیمت پارتیشن شیشه ای

افرادی که می خواهند از پارتیشن‌های شیشه ای استفاده کنند؛ بهتر است پیش از هر چیزی متراژ و ابعاد آن را در نظر بگیرند زیرا قیمت پارتیشن‌ها با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. از این رو برای تخمین زدن قیمت اجرای پارتیشن‌های شیشه ای توصیه می شود؛ ابتدا متراژ تقریبی شیشه پارتیشن را اندازه بگیرید و نوع آن را نیز انتخاب کنید، سپس برای خرید پارتیشن شیشه ای اقدام نمایید.

تا این قسمت از مطلب با هر آن چه که لازم بود درباره پارتیشن های شیشه ای بدانید؛ آشنا شدید و می دانید که با نصب پارتیشن شیشه ای در محل کار و یا منزل تان، می ‌توانید بهینه ‌ترین فضا را برای خود فراهم کنید.

 

برای اطلاع از قیمت‌ پارتیشن شیشه ای٬ نصب پارتیشن شیشه ای و خرید پارتیشن شیشه ای با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

تاثیر اسید هیومیک

 اسید هیومیک یک ترکیب ارگانیک است که از طریق حیات زیستی به دست می آید و باعث بهبود کیفیت انواع گل و گیاهان مختلف می شود. اغلب باغداران و کشاورزان با استفاده از این کود و تاثیر اسید هیومیک بر کیفیت سطح خاک و محصولاتشان را افزایش می دهند و در نتیجه محصولی عالی برداشت خواهند کرد.

این کود آلی و پر طرفدار؛ با برطرف کردن نیازهای معدنی خاک، شرایط عالی تری برای رشد گل، گیاه و درختان به وجود می آورد و جزو رایج ترین مواد اصلاح کننده خاک به حساب می آید.

قابل ذکر است که تاثیر اسید هیومیک؛ با بهبود سیستم ریشه و توسعه مطلوب، انواع گل و گیاه و درختان میوه را قادر می سازد که از منابع مغذی موجود در خاک به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. همچنین اگر به صورت مرتب از اسید هیومیک به عنوان کود در خاک استفاده کنید؛ تنفس سلولی به درستی انجام می شود و دیگر گل و یا گیاه، دچار خفگی نمی شود.

اسید هیومیک - تاثیر اسید هیومیک

اسید هیومیک چه مزایایی برای گل و گیاهان دارد؟

  • همان طور که گفته شد؛ این کود یک ترکیب پایدار است و شامل عناصر مفید و ضروری برای رشد گل و گیاهان و میزان افزایش گلدهی در گیاهان است.
  • اسید هیومیک حاوی املاح مفیدی همچون؛ کلسیم، منیزیم، نیتروژن، فسفر، پروتئین، روی و... است و همین موجب می شود گیاهان شاداب تر شوند.
  • این کود مفید موجب می شود ریشه دهی در انواع گل و گیاه افزایش یابد در نتیجه بتوانند بهتر آب و مواد غذایی را جذب کنند.
  • هیومیک اسید با اثرات فوق العاده خود در خاک، فعالیت باکتری‌ های مضر را کاهش و تعداد باکتری های مفید را افزایش می ‌دهد و این باکتری های مفید؛ در سطح خاک ماده ‌ای را ترشح می کنند که از بروز انواع بیماری و قارچ در گیاهان و گل ها جلوگیری می شود.
  • اسید هیومیک، رشد درختان را تا حدود بسیار چشمگیری افزایش می دهد و بیماری های رایج درختان را بر طرف می کند.
  • با استفاده از این کود؛ ظرفیت تبادل کاتیونی افزایش می یابد و اصلاح ساختمان خاک راحت تر می شود.
  • اگر خاک محصول و یا گیاه تان آهکی و قلیایی است، اسید هیومیک می تواند به راحتی آهن آن را افزایش دهد و در نتیجه PH خاک را به حالت نرمال و طبیعی برگردد. این کود می تواند موجب افزایش محصولات در کشاورزی شود.

تاثیر اسید هیومیک بر گل ها

نحوه مصرف اسید هیومیک برای گل و گیاهان مختلف

قابل ذکر است که هیومیک اسید انواع گوناگونی مانند؛ مایع، گرانولی و پودر دارد که بهترین گزینه در بین آن ها اسید هیومیک مایع است، زیرا با جذب بالای خود باعث می شود سریع تر بر روی گیاه اثر بگذارد. البته هر کدام از انواع اسید هیومیک، مفید هستند و مزایای خاص خودشان را دارند.  توجه داشته باشید که برای مصرف اسید هیومیک می توانید از حلال آب استفاده کنید و با توجه به نوع گل، گیاه و یا درختان؛ مقیاسی را در نظربگیرید و حجم مناسبی از کود را در آب حل کنید.

پس از این که اسید هیومیک را با آب به طور صحیح و مناسب حل کردید؛ می توانید به راحتی آن را به خاک مورد نظر تان اضافه کنید. همچنین اگر هیومیک اسید مایع در دسترس نداشتید؛ می توانید از نوع پودر و یا گرانولی آن کمک بگیرید. در این موارد نیز بهتر است آن ها را در آب حل کنید و سپس به خاک اضافه کنید یا این که آن ها را با خاک مخلول کنید.

مقدار مصرف تاثیر اسید هیومیک برای گیاهان مختلف

در نظر داشته باشید که میزان مصرف اسید هیومیک؛ با توجه به نوع محصولات، گل، گیاه و درختان متفاوت است باید میزان تقریبی و عمومی استفاده از آن را بدانید. معمولا بهترین زمان برای استفاده از این کود رایج برای انواع گیاهان؛ هر 2 ماه 1 ‌بار است و اگر بیش این اندازه از کود استفاده کنید، ممکن است نتیجه مطلوب را به دست نیاورید.

اسید هیومیک - تاثیر اسید هیومیک
همچنین استفاده و تاثیر اسید هیومیک در مناطق جنوبی ایران که بیشتر زمین های آن جا از خاک شور برخوردار هستند؛ بسیار توصیه می شود زیرا این کود نقش بسیار زیادی در اصلاح خاک و تغذیه گیاهان دارد و موجب می شود شوری خاک تأثیر منفی بر محصولات نداشته باشد.  به طور کلی نیز می توان گفت؛ میزان مصرف صحیح و مناسب اسید هیومیک به سن گیاه، نوع محصول، شدت کمبود مواد مفید معدنی و محل قرارگیری آن ها بستگی دارد.

همان طور که در ابتدای مطلب هم گفته شد؛ اسید هیومیک نوعی کود آلی است که با عملکرد ویژه خود می تواند تأثیرات مثبتی را بر روی انواع گل و گیاهان به جای بگذارد و می توانید با خیال راحت، از آن برای بهبود هر نوع خاکی استفاده کنید.

تاثیر اسید هیومیک بر گیاهان

اما فراموش نکنید که مصرف نادرست و بیش از اندازه هیومیک اسید؛ می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، در غیر این صورت هیچ گونه ضرری برای گل و گیاهان ندارد.

برای خرید اسید هیومیک با کارشناسان ما در ایرانکود تماس حاصل نمایید.

  • sara alijani