در گذشته اکثر مجموعههای کاری یا ادارات از یک ساختمان بزرگ که در آن چندین اتاق وجود داشت، تشکیل شده بود. هر یک از آن اتاقها نیز به عنوان دفاتر کاری افراد کارمند استفاده میشد. معمولاً این فضاها با متراژهای زیادی طراحی میشوند و همین امر موجب خواهد شد هزینههای زیادی برای افراد به جا بماند. اما امروزه برخی از افراد مجموعههای اداری را برای صرفه جویی بیشتر در مصرف هزینهها، به سبک اپن آفیس طراحی میکنند. البته از آن جایی که نکاتی درباره اوپن آفیس وجود دارد، معمولاً افراد خاصی سراغ آن میروند و با کمک آن راندمان کاری خود را افزایش میدهند.
اوپن آفیس در واقع به فضایی گفته میشود که در آن به جای محصور کردن کارمندان در اتاقهای مخصوص، از فضایی یکپارچه برای کار کردن آنها استفاده میشود. در این گونه دفترهای کار، ردیفهایی از میزها را در کنار یکدیگر قرار میدهند و گاهی اوقات نیز با دیوارهای کوچک یا پارتیشن، آنها را از هم جدا میکنند. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره اوپن آفیس به دست آورید و به کمک آن در کارتان موفقتر شوید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.
نکاتی درباره اوپن آفیس برای موفقیت بیشتر
- داشتن تعامل و انعطاف پذیری بالا
به طور معمول افرادی که در فضاهای باز اداری مشغول به کار میشوند، باید نسبت به دیگر افرادی که در آن جا فعالیت میکنند تعامل و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند. در واقع انجام دادن امور اداری به سبک شخصی و بدون در نظر گرفتن نظرات دیگران، باعث میشود افرادی که در آنجا وجود دارند از دست شما ناراحت شوند.
در نتیجه این امر نیز موجب میشود خرید پارتیشن شیشه ای دلخوریهایی بین شما به وجود بیاید. از این رو احترام گذاشتن به قوانین و کارمندانی که در کنار شما مشغول به کار هستند، بسیار مهم است و در موفقیت اوپن آفیس میتواند به شما کمک زیادی کند.
- در نظر گرفتن محیط کاری مناسب
اگر شما جزء افرادی هستید که به سختی با دیگران ارتباط مناسب برخوردار میکنید؛ بهتر است حتما یک مکان مناسب و خصوصی را برای خود در نظر بگیرید. در صورتی که با قرار گرفتن بین تعداد زیادی صندلی و افراد کارمند احساس راحتی ندارید، توصیه میکنیم یک فضای دنج و عالی برای خود در نظر بگیرید که با کارکردن در آن جا احساس راحتی داشته باشید و خسته نشوید. همچنین دقت داشته باشید که محیط موردنظر تان باید بدون نور اضافی باشد. زیرا نور زیادی موجب خستگی چشمها خواهد شد و در نتیجه به میزان کافی ممکن است نتوانید کار کنید.
- زیاد حرف نزنید
همان طور که گفته شد؛ نکاتی درباره اوپن آفیس وجود دارد که اگر آنها را در نظر بگیرید میتوانید در کسب و کارتان موفقتر شوید. از جمله نکات مهمی که بهتر است حتما آن را در نظر داشته باشید؛ زیاد حرف نزدن است. در واقع شما باید در محیط کاریتان از پرحرفی اجتناب کنید و با کارمندانی که خیلی حرف میزنند، وقت خود را بیهوده هدر ندهید. زیرا پرحرفی سودی برای شما نخواهد داشت و موجب میشود از کارهایتان عقب بمانید.
- مشاوره گرفتن در خصوص طراحی باز محل کار
برای این که یک اوپن آفیس بدون مشکل داشته باشید، بهتر است حتما از افراد باتجربه و متخصص در این زمینه مشاوره و کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و در نتیجه بهترین سبک و طرح دفتر کاری داشته باشید.
- گوش دادن به موسیقی
اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید نصب پارتیشن شیشه ای که علاقه دارند هنگام کار به موسیقی گوش دهند، پیشنهاد میکنیم حتما برای خود یک هدفون تهیه کنید. استفاده کردن از هدفون در فضای اداری باز موجب میشود شما بتوانید با علاقه بیشتری کارهایتان را انجام دهید و به فضای خصوصی دیگران نیز احترام بگذارید. البته دقت داشته باشید که استفاده کردن از هدفون در مدت طولانی و زیاد توصیه نمیشود زیرا این کار ممکن است به سیستمهای شنوایی شما آسیب وارد کند.
بیشتر بخوانید: موتور درب اتوماتیک
- توافق با دیگران
به طور معمول در فضاهایی که افراد بیشتر با هم رو در رو میشوند و در یک محیط کار میکنند، ممکن است مشکلات زیادی به وجود بیاید. اما در چنین شرایطی بهتر است اول از هر چیزی به خواسته و نظر دیگران احترام بگذارید و سپس با آنها به توافق برسید. زیرا این کار موجب موفقیت بیشتر در اوپن آفیس برای شما خواهد شد.
- دور کردن وسایل اضافی در محیط کاری
اگر بر روی میز کاریتان وسایل زیادی وجود دارد و از آنها استفاده نمیکنید؛ بهتر است آنها را از دور و بر خود بردارید و در یک مکان مناسب قرار دهید. در واقع این کار به شما کمک میکند درگیریهای ذهنی قیمت شیشه سکوریت کمتری داشته باشید و تمرکزتان بیشتر بر روی کارتان باشد. برای موفقیت اوپن آفیس توجه داشته باشید فقط وسایل را بر روی میز خود قرار دهید که در طی روز به آنها نیاز دارید.
- داشتن صبر و بردباری
گاهی اوقات ممکن است در محیط کاری بین افراد گروه درگیریها و مشکلاتی قیمت پارتیشن شیشه ای به وجود بیاید. از این رو بهتر است حتما صبر و بردباری کافی داشته باشید و از تجربهها و ایدههای دوستانتان برای رفع مشکلاتی که پیش رویتان قرار میگیرد، کمک بگیرید. در واقع اگر صبر و بردباری نداشته باشید، ممکن است مشکلات زیادی در کارتان به وجود بیاید و به جای پیشرفت دچار پسرفت شوید.
- تعیین زمان جلسات کاری
یک نمونه دیگر از نکاتی درباره اوپن آفیس، که باید در نظر داشته باشید تعیین زمان جلسات کاری است. برای این که تمام افراد کارمند از موفقیت اوپن آفیس بهره ببرند؛ حتما باید با یکدیگر تعامل بیشتری نصب درب اتوماتیک شیشه ای برقرار کنید. یکی از کارهایی که در این راه به شما کمک میکند، برگزار کردن جلسات کاری است. البته جلساتی که برگزار میکنید باید مرتبط با کارتان باشد تا راندمان کاریتان افزایش یابد. از این رو بهتر است حتما یک زمان خاص را در نظر بگیرید و به دیگران نیز اطلاع دهید تا به موقع در جلسه حضور یابند.
مزایای اوپن آفیس
- با کمک اوپن آفیس میتوانید هزینههای سازمان را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید.
- اوپن آفیس حس بهروز بودن زیادی را به مخاطبان خود القا میکند.
- به طور معمول اوپن آفیس خلاقیت بیشتر کارمندان شیشه سکوریت را افزایش میدهد.
- ایجاد عدالت و مساوات بیشتر در بین کارکنان، از دیگر مزایای مهم اوپن آفیس است که اهمیت بسیار زیادی دارد.
- اوپن آفیس موجب انعطاف پذیری بیشتر در کار خواهد شد.
- به طور معمول تعاملات کارمندان در این گونه فضاها، با همدیگر شفافتر است و پنهان کاری در بین آنها کمتر اتفاق میافتد.
- با استفاده از فضای باز اداری، ارتباط بهتری بین کارمندان ایجاد خواهد شد.
- با طراحی و راهاندازی این گونه دفاتر، میتوانید تا حدود زیادی در هزینههایتان صرفهجویی کنید.
معایب اوپن آفیس
- ممکن است فضای باز اداری به حریم شخصی برخی از افراد لطمه وارد کند.
- پرت شدن حواس افراد کارمند نیز، یکی دیگر از دیگر معایب اوپن آفیس است.
- با اوپن آفیس ممکن است استرس کارمندان افزایش یابد.
- گاهی اوقات ممکن است کارمندان به خوبی بر روی کارشان تمرکز نداشته باشند.
- برخی از کارمندان با از دست دادن تمرکزشان در محیط کار، قیمت درب اتوماتیک شیشه ای اشتیاق خود را هم نسبت به کاری که وظیفه دارند انجام دهند نیز از دست میدهند.
بیشتر بخوانید: درب اتوماتیک
سخن پایانی
تا این قسمت از مطلب با نکاتی درباره اوپن آفیس آشنا شدید که هر یک از آنها اهمیت بسیار زیادی دارند. بنابر این اگر در حین کار کردن آنها را در نظر بگیرید؛ حتما موفقیتهای بیشتری در کارتان به دست خواهید آورد. از این رو پیشنهاد میکنیم به مطالب ذکر شده در این مقاله توجه داشته باشید و آنها را در نظر بگیرید.