اخبار و دانستنی

  • ۰
  • ۰

سازه کرتین وال

مقاوم بودن سازه کرتین وال در مقابل باران‌های شدید و بادهای شدید یکی از مسائل مهم در اجرای سازه‌های کرتین وال می‌باشد، چنانچه سازه‌های کرتین وال چه در سیستم‌های Face Cap و چه در سیستم‌های Frame Less نتواند در مقابل باران‌های شدید و یا شستشوی نما توسط واتر جت نفوذپذیری خود را حفظ نماید، عملاً مشکلات فراوانی را رقم خواهد زد. شرکت نگاه درخشان البرز (NDA) با بکارگیری بهترین لاستیک‌های هوابندی و آب‌بندی و نحوه اجرای صحیح، بهترین عملکرد را در مقابل شرایط جوی خواهد داشت و در برخی از پروژه‌ها Curtain Wall Testing ASTM 1105 را به نمایش گذاشته‌ است.

ویژگی‌های سازه‌های کرتین وال

نمای شیشه ای کرتن وال یا همان نمای لامل از جمله سیستم‌های نمای مدرن ساختمانی به حساب می‌آید که ساختاری خود ایستا دارد. در این نوع سازه هیچ‌ گونه بار مرده‌ای بر ساختمان تحمیل نمی‌شود و سنگینی یا وزن بالای شیشه، برروی شاسی کشی‌های مربوطه نگه‌ داشته می‌شوند.

سازه‌های کرتین وال انواع و اقسام مختلفی دارند، اما پرکاربردترین نوع آن‌ها نمای کرتین وال شیشه‌ای است. از جمله ویژگی‌های مهم نمای کرتین وال می‌توان به عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی آن اشاره کرد. در واقع این مسئله موجب شده‌ است بهینه‌ سازی دمای محیط و نور به بهترین شکل ممکن انجام شود و نیاز ساختمان به مصرف انرژی الکتریسیته نیز تا حدود زیادی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: جام‌های استاندارد شیشه

از آن جایی‌ که کرتین وال‌ها سازه‌هایی بسیار سبک هستند، بار کلی وارد بر ساختمان را بسیار کاهش می‌دهند و عملکرد مطلوبی نیز در مقابل زلزله دارند. همچنین بهتر است بدانید نصب سازه کرتین وال بسیار راحت و مقرون‌ به‌ صرفه بوده و در مقایسه با سایر نماهای ساختمانی، برتری بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: لامل چیست

شرکت نگاه درخشان البرز طراح و مجری انواع نمای کرتین وال می‌باشد. این شرکت تجربیات خود را که حاصل سال‌ها تلاش، مطالعه و پشتکار می‌باشد را در اختیار مشاوران و کارفرمایان محترم خواهد گذاشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در نگاه درخشان البرز تماس حاصل نمایید

  • ۰۱/۰۳/۰۹
  • sara alijani

نظرات (۱)

بسیار کامل و مفصل توضیح دادید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی