اخبار و دانستنی

۱۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کارتون

 ماجرای کارتون Monster High Great Scarrier Reef ، از این قرار است که چند هیولا به نام‌های فرانکی ، دراکولا و کلاودین در مدرسه برای اجرای یک نمایش سخت که قرار است آن را در شهر اجرا کنند، سخت تلاش می‌کنند اما به موفقیتی که می‌خواهند، نمی‌رسند چون  تولاری در حال تماشای نمایش‌شان به مسخره کردن آن‌ها می‌پردازد.

به همین دلیل هم آن‌ها تصمیم می‌گیرند از دوست قدیمی‌ خرید ماشین شارژی خود کمک بگیرند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن نمایش‌شان را اجرا کنند. بعد از قطعی شدن این تصمیم‌، به دوست‌شان زنگ می‌زنند اما متوجه می‌شوند که او مدت زمان طولانی است که دیگر نمایش اجرا نمی‌کند و از این کار دور شده است.

از این رو نیز دراکولا، فرانکی و کلاودین به دنبال یک راه می‌گردند که دوست خود را راضی کنند تا با آن‌ها همکاری کند. این کار در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌رسید ، اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، قهرمانان داستان متوجه می‌شوند که آن قدرها هم کارشان راحت نیست و با یک چالش بزرگ روبرو هستند.

Monster High Great Scarrier Reef یک انیمیشن کارتونی بسیار جذاب است که هدف کارگردان از تولید آن؛ انتقال ارزش دوستی و صداقت به افراد است. این کارتون بسیار هیجان انگیز است و شخصیت‌های آن دائم به دنبال ماجراجویی‌های مختلف و تازه هستند. از این رو اگر به کارتون‌ها یا انیمیشن‌های ماجراجویانه علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم کارتون Monster High Great Scarrier Reef را از دست ندهید و حتما آن را تماشا کنید.

دسترسی سریع: خرید عروسک مانستر های پری و پرل

کارتون Monster High Great Scarrier Reef

دسترسی سریع: عروسک و خانه عروسک

کمپانی و کارگردان کارتون Monster High Great Scarrier Reef

این کارتون پرطرفدار در سال 2016 توسط کمپانی Universal Pictures ساخته شده است و تاکنون افراد زیادی آن را مشاهده کرده‌اند. کمپانی Universal Pictures در واقع یکی از کمپانی‌های موفق و معتبر در زمینه فیلم سازی است که توانسته کارتون‌های مختلفی همچون Despicable Me 3 و Minions: Mini-Movie را بسازد و موفقیت‌های زیادی را به دست آورد.

کارتون Monster High Great Scarrier Reef به کارگردانی Ari Sandel ساخته شده است. Ari Sandel یکی از کارگردانان بسیار جوان، سرشناس و با استعداد هالییودی است که تاکنون فیلم‌های انیمیشنی زیادی همچون West Bank Story، Aim High و Monster High را ساخته است.

 

توی سان، خرید اسباب بازی

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

نقش اسباب بازی

 یکی از مهم‌ ترین و بهترین راه‌ها جهت یادگیری کودکان، بازی است. از این‌ رو در اغلب کشورهای جهان، به‌ خصوص کشورهای درحال توسعه، از این روش موتور شارژی برای یادگیری کودکان شان بهره می‌گیرند. نقش بازی در یادگیری کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در اکثر صحنه‌های زندگی نیز می‌توانید آن را مشاهده کنید. در واقع بهتر است بدانید که یادگیری فقط آموختن یک مهارت خاص یا مطالب درسی نیست؛ بلکه یادگیری باید رشد شخصیتی، رشد هیجانی و تعامل اجتماعی انسان را نیز به همراه داشته باشد.

بازی‌های مؤثر می‌توانند مهارت یادگیری در کودکان را بسیار ارتقا دهند. البته بازی باید به‌ صورت صحیح به کودکان آموزش داده شود تا آن‌ها نیز بتوانند با استفاده از آن‌‌ها به مهارت‌های بیشتری دست یابند. در این‌ میان، والدین نقش بسیار مهمی دارند و باید به‌ خوبی آموزش‌های لازم را به کودکان‌شان یاد بدهند تا کودکان بتوانند با کسب آگاهی بیشتر به بازی کردن بپردازند و یادگیری برخی فرآیندها و آموزش‌ها نیز برای‌شان دل‌نشین‌تر شود.

دقت داشته باشید که بازی کردن فقط با استفاده از اسباب‌ بازی‌های گران‌ قیمت انجام نمی‌شود. بلکه شما می‌توانید خودتان به راحتی با کودکان‌تان در خانه بازی کنید و از وسایلی که در دسترس‌تان است بهره بگیرید. در هر صورت اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بی‌آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

کودکان چگونه از بازی کردن مهارت‌های جدیدی یاد می‌گیرند؟

به‌ طور معمول اغلب کودکان تفاوت بین بازی کردن و یادگیری را خیلی خوب درک نمی‌کنند و تا زمانی‌ که آن‌ها از انجام دادن کاری که مشغول آن هستند لذت ببرند، تمامی آموزش‌ها را به‌ خوبی قبول می‌کنند. در واقع اگر بازی کردن برای کودکان بسیار جذاب باشد، تمام آموزش‌هایی را که از طریق آن قرار است یاد بگیرد را با شوق بالا می‌پذیرد.

بعضی از والدین، نقش بازی در یادگیری کودکان را اصلا جدی نمی‌گیرند و بر این باورند که تنها با فرستادن کودکان‌شان به کلاس‌های مختلف می‌توانند مغز آن‌ها را از اطلاعات سطحی پر کنند یا این که به کشف استعدادهای‌شان کمک کنند. در حالی‌ که ابزار موسیقی کودک به‌ سادگی با استفاده از بازی کردن، می‌توان به پیشرفت مهارت‌های کودکان کمک بسیار زیادی کرد.

بازی با این که اغلب جنبه سرگرمی دارد اما افراد زیادی از آن جهت آموزش دادن مهارت‌های مختلف نیز بهره می‌گیرند. در برخی کودکان بیشتر از درس‌ خواندن و مطالعه کتاب‌های مختلف، از طریق انجام دادن بازی مهارت‌های لازم را به دست می‌آورند زیرا در حین بازی کردن، کودکان می‌توانند بدون فشار و با خواست خود مطالب ضروری را یاد بگیرند.

 

بیشتر بخوانید: انتخاب اسباب بازی مناسب کودک

 

به‌ طور معمول اغلب مربیان دبستان یا مهدکودک، از طریق بازی‌های تخیلی، کارکردی، آموزشی و… آموزش‌های لازم را به کودکان یاد می‌دهند. کودکان نیز در این شرایط با ذوق و شوق بیشتری مهارت‌ها را یاد می‌گیرند و از خود علاقه زیادی نشان می‌دهند. بازی در مهدکودک‌ها به‌ عنوان بخش عظیمی از برنامه درسی است که مربیان با مهارت بسیار بالایی کار خود را انجام می‌دهند و کمک می‌کنند کودکان از این طریق بتوانند موارد و دروی لازم را به‌ سادگی یاد بگیرند.

بازی کردن مزایای بسیار زیادی برای کودکان دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل؛ افزایش رشد ذهنی، درک و فهم اتفاق‌ها و مهارت‌ها، تقویت قوه‌ تخیل و ابتکار، افزایش قدرت تفکر، افزایش تمرکز، گسترش نیروی اراده، کمک به مقابله با مشکلات و واکنش نشان دادن سریع، می‌شود.

دقت داشته باشید که شناخت نقش بازی در یادگیری کودکان، به شما کمک می‌کند تا یادگیری را برای آن‌ها به یک مشکل بزرگ تبدیل نکنید. در واقع اگر آموزش‌های لازم را به کودکان با استفاده از بازی کردن یاد بدهید، آن‌ها همیشه برای یادگیری مشتاق هستند و دوست دارند چیزهای جدیدتری را یاد بگیرند.

بازی‌ها تا حدود زیادی خلاقیت و قوه‌ تخیل در کودکان را تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند کودکان دنیای اطراف خود را بهتر کشف کند. بهتر است بدانید که اغلب بازی‌های گروهی به کودکان کمک می‌کنند تا با نقش‌های دیگران و خود بهتر آشنا شوند و بتوانند در آینده ارتباط بهتری در جامعه با دیگران برقرار کنند.

بهتر است توجه داشته باشید که کودکان نباید خیلی سراغ بازی‌های رایانه‌ای و کامپیوتری بروند زیرا این بازی‌ها به‌ طور معمول اثرات مخربی را بر روی ذهن کودکان به‌ جای می‌گذارند و عوارض بسیار زیادی دارند. از این‌ رو پیشنهاد می‌کنیم به‌ جای بهره گرفتن از این‌ گونه بازی‌ها، سراغ بازی‌هایی بروید که کمک کنند جنب و جوش کودکان‌تان بیشتر شود و تحرک بیشتری هم داشته باشند.

نقش بازی در یادگیری کودکان

چند نمونه بازی مناسب کودکان برای یادگیری بهتر مهارت‌ها

  • بازی هوپ

بازی هوپ در واقع یک بازی بی‌نظیر است که تمرکز و دقت کودکان را بسیار بالا می‌برد. این بازی علاوه‌ بر کمک به یادگیری بهتر کودکان، باعث می‌شود آن‌ها بسیار سرگرم شوند و یک رقابت سالم با دیگران داشته باشند. برای انجام دادن این بازی مفید باید 2 نفر یا بیشتر از 2 نفر باشید.

ابتدا باید شما یک دسته از مجموعه اعداد مثلا (1 تا 50) را در نظر بگیرید. نفر اول بازی را با گفتن شماره 1 آغاز می‌کند، نفر دوم با گفتن شماره 2، نفر سوم با گفتن شماره 3 و… هر کدام از افراد بازیکن که به شماره‌های 5، 10، 15، 20 و… برسند باید به جای گفتن شماره، کلمه هوپ را بگویند. در صورتی‌ که کودکان هنگام گفتن شماره یا واژه هوپ، مکث کردند و اشتباه گفتند باید از دور مسابقه خارج شوند.

با خارج شدن آن شخص از بازی، باید دوباره بازی را از ابتدا شروع کنید. تا آخر بازی به همین صورت ادامه دارد و آخرین نفری که در بازی بماند، به‌ عنوان برنده مسابقه شناخته می‌شود.

  • رنگ آمیزی و درست کردن کار دستی

از آن جایی‌ که نقش بازی در یادگیری کودکان بسیار بالا است، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از رنگ‌آمیزی یا درست کردن صنایع دستی مختلف، کودکان خود را سرگرم کنید. با این کار شما علاوه‌ بر سرگرم کردن کودکان، حس کنجکاوی و خلاقیت بیشتر را در آن‌ها ایجاد خواهید کرد. در این شرایط اغلب کودکان با ذوق و شوق بیشتری خود را سرگرم می‌کنند.

شما می‌توانید کاغذ رنگی‌های مختلف، قیچی‌های مناسب کودکان، چسب و دیگر وسایل تزیینی را در اختیار کودکان‌تان قرار دهید و از آن‌ها بخواهید که با توجه به خلاقیت خودشان، یک کاردستی زیبا درست کنند. یا این‌ که می‌توانید از کتاب‌های رنگ‌آمیزی کمک بگیرید. این کتاب‌ها دقت کودکان را تا حدود زیادی افزایش می‌دهند و حس آرامش بخشی را هم به آن‌ها منتقل می‌کنند.

  • بازی هفت سنگ

یکی دیگر از بازی‌های جذابی که می‌توانید با کودکان‌تان انجام دهید؛ بازی هفت‌ سنگ است. این بازی کمک می‌کند کودکان‌تان مهارت‌های مربوط به ریاضی را بهتر یاد بگیرید، مثلاً شما می‌توانید از آن‌ها بپرسید که برای انجام بازی چند سنگ لازم است یا این‌ که بعد از زدن سنگ‌ها بپرسید که چند سنگ افتاده‌ است. در واقع با این پرسش و پاسخ‌ها می‌توانید ذهن کودکان‌تان را به چالش بکشید و آن‌ها نیز از فکرشان بیشتر استفاده کنند.

 

سخن پایانی

قطعا تا این قسمت از مطلب با نقش بازی در یادگیری کودکان به‌ خوبی آشنا شده‌اید. بازی کردن در واقع جزو بهترین فعالیت‌هایی است که کودکان می‌توانند انجام دهند و با کمک آن مهارت‌های زیادی را یاد بگیرند. اغلب بازی‌ها بین شما و کودکان‌تان تعامل بیشتری ایجاد می‌کنند و همچنین اعتماد به‌ نفس آن‌ها را افزایش می‌دهند. از این‌ رو اگر نگران یادگیری فرزندان‌تان هستید، بهتر است حتما با آن‌ها بازی کنید و سراغ لازی‌های مفیدی همچون؛ پازل، شطرنج، جورچین، ساختمان سازی و… بروید.

 

توی سان، خرید اینترنتی اسباب بازی

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

امروزه از درب های اتوماتیک شیشه ای، در ساختمان‌های مدرن برای زیباتر شدن نما و ساده‌تر شدن رفت و آمد، بسیار استفاده می‌شود. این درب‌ها را می‌توانید به راحتی در انواع مختلفی برای ساختمان مورد نظرتان تهیه کنید. درب اتوماتیک شیشه ای از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در آن اجزای بسیار عالی به کار می‌رود. یکی از مهم ترین اجزاء در درب های اتوماتیک شیشه ای، فریم است. انواع فریم در درب های اتوماتیک شیشه ای، به عنوان یک قاب به دور شیشه نشکن است که آن را در چهارچوب درب نصب می‌کنند.

در واقع فریم‌ها برای حفاظت از شیشه‌ها به کار گذاشته می‌شوند زیرا در مکان‌های شلوغ و پر تردد، امکان برخورد به لبه‌های شیشه و شکستن آن خیلی بالا است. فریم‌های درب اتوماتیک شیشه ای معمولا به 2 صورت استیل و آلومینیومی موجود هستند. شما نیز می‌توانید به راحتی با توجه به نیازتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

معرفی فریم‌های آلومینیومی و استیل درب اتوماتیک شیشه ای

فریم‌های آلومینیومی موجود در درب های اتوماتیک شیشه ای در 2 مدل، پهن و باریک تولید می‌شوند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را برای خود تهیه کنید. این فریم‌ها رنگ طبیعی‌شان نقره‌ای است اما می‌توانید آن را با توجه به دکوراسیون و سلیقه شخصی‌تان، در رنگ‌های مختلف برای خود سفارش دهید.

فریم‌های استیل نسبت به فریم‌های آلومینیوم، از زیبایی و ظرافت بیشتری برخوردار هستند و رنگ‌ها و طرح‌های متنوع‌تری هم دارند. بر روی این فریم، یک لایه ورق استیل قرار می‌دهند تا کیفیت بهتری داشته باشد.

در هر صورت بهتر است بدانید که انواع فریم در درب های اتوماتیک شیشه ای یا از جنس استیل یا از جنس آلومینیوم است. اغلب اوقات به علت وزن سبک و کیفیت عالی آلومینیوم، برای ساخت فریم درب اتوماتیک شیشه ای از آن بهره می‌گیرند.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی به دلیل سادگی فرم و کاربری راحت، جزو پرکاربردترین نوع درب اتوماتیک است که در ورودی های مراکز پر تردد و شلوغ مانند بانک‌ها، فروشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و…. از آن استفاده می‌کنند. درب اتوماتیک شیشه ای از چند قسمت اصلی مانند فریم، شیشه سکوریت، کاور پشت دهنه و... تشکیل می‌شود. فریم آلومینیومی با جنس بسیار مقاومی که دارد، می‌تواند تا مدت‌های زیادی مورد استفاده قرار گیرد و آسیب نبیند.

فریم در درب های اتوماتیک شیشه ای می‌تواند از شکستن شیشه در قسمت‌های لبه تا حدود زیادی جلوگیری کند و عمر شیشه سکوریت را هم افزایش دهد. در واقع با کمک فریم آلومینیوم یا استیل، می‌توانید به خوبی تمام درزها یا فاصله‌های پایین و بالای درب را بپوشانید و از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان، جلوگیری کنید. استفاده از یک فریم مناسب برای درب های اتوماتیک شیشه ای، می‌تواند موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شود و به زیبایی و هماهنگی بیشتر با دیزاین فضای داخلی نیز کمک کند.

انواع مختلف فریم درب اتوماتیک شیشه ای از نظر کاربرد

  • فریم کفی
  • فریم بغل
  • فریم کاور
  • فریم u جهت پوشش درزها
  • فریم در پوش

ابعاد فریم درب اتوماتیک شیشه ای

برای درب های اتوماتیک شیشه ای که عرض‌شان نسبتا باریک است، معمولا از فریم آلومینیومی 3.5 سانتی‌متری بهره می‌گیرند. این اندازه بیشتر برای شیشه‌هایی مناسب است که وزن‌ پایینی دارند. فریم‌های 3.5 سانتی‌متری، بیشترین کاربرد و مصرف را در انواع درب اتوماتیک شیشه ای دارند و متناسب با وزن شیشه، می‌توانید آن‌ها را در ابعاد مختلفی برای خود تهیه کنید. در واقع بهتر است توجه داشته باشید که هر چقدر وزن شیشه سکوریت‌تان سنگین‌تر باشد، باید یک فریم آلومینیومی یا استیل محکم‌تر و مقاوم‌تر را انتخاب نمایید. همچنین قابل ذکر است که انواع فریم در درب های اتوماتیک شیشه ای پهن، به طور معمول 6 سانتی‌متری هستند و می‌توانند از شیشه‌های سنگین، به خوبی محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: درب اتوماتیک شیشه ای

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

  • درب اتوماتیک تلسکوپی
  • درب اتوماتیک اسلایدینگ
  • درب اتوماتیک لولایی
  • درب اتوماتیک کرو
  • درب اتوماتیک گردان یا ریولوینگ
  • درب اتوماتیک تاشو یا فولدینگ
  • درب اتوماتیک مثلثی

انواع فریم در درب های اتوماتیک شیشه ای

ویژگی‌های درب اتوماتیک شیشه ای

امروزه اکثر افراد در ورودی‌ ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های تجاری، ورودی فروشگاه‌های بزرگ، ورودی آپارتمان‌ها، برج‌ها و... از درب های اتوماتیک شیشه ای استفاده می‌‌کنند. درب های اتوماتیک شیشه ای، ویژگی‌ها و مزایای فوقالعاده زیادی دارند که می‌توانید با نصب آن، از تمام این قابلیت‌ها برخوردار شوید.

در واقع این درب‌ها از ابعاد، جنس، رنگ وقیمت پارتیشن شیشه ای مدل‌های مختلفی برخوردار هستند و قیمت هر کدام از آن‌ها، با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارند تعیین می‌شود. درب های اتوماتیک شیشه ای نسبت به دیگر درب‌‌ها، از امنیت بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند به شکل خیلی خاصی، در زیبایی ساختمان مورد نظرتان تأثیر بگذارند.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این درب‌ها از فریم‌هایی برخوردار هستند و جنس و نوع فریم، در کیفیت درب‌ها بسیار مؤثر هستند. همچنین بهتر است بدانید که انواع فریم در درب های اتوماتیک شیشه ای، تاثیر خیلی زیادی در زیبایی درب‌ها دارند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب نوع و مدل آن، دقت کافی داشته باشید تا بعدا پشیمان نشوید. پر طرفدارترین رنگ‌های فریم، رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی است که زیبایی بسیار چشمگیری دارند.

فریم‌های آلومینیومی با این که وزن نسبتا پایینی دارند، اما طول عمر و دوام بالایی دارند و به مرور زمان فرسوده نمی‌شوند. از این رو اگر به دنبال یک فریم عالی برای درب اتوماتیک شیشه ای‌تان هستید، بهتر است سراغ جنس آلومینیومی آن بروید. البته ناگفته نماند که جنس استیل آن نیز، از کیفیت کافی برخوردار است و به سادگی آسیب نمی‌بیند.

نحوه عملکرد درب های اتوماتیک شیشه ای

عملکرد درب‌های اتوماتیک خیلی پیچیده نیست و اکثر افراد، می‌توانند به راحتی از آن سر در بیاوند. در 2 طرف این درب‌ها، حسگرهای تشخیص حرکت یا همان چشمی‌ها نصب شده است و در صورتی که افراد بخواهند از درب عبور کنند، این حسگرها به سادگی تحریک می‌شوند و یک پیام به مرکز فرمان می‌فرستند. مرکز فرمان بعد از دریافت پیام، آن را به موتور منتقل می‌کند و سپس به سادگی عمل باز و بسته شدن درب اتفاق می‌افتد.

نکات مهمی که در خرید درب های اتوماتیک شیشه ای باید در نظر گرفت

  • قبل از خرید درب‌های اتوماتیک، بهتر درباره شرکت مورد نظرتان اطلاعات کافی را به دست آورید و مطمئن شوید که محصولات تولید شده توسط آن، از مرغوبیت کافی برخوردار هستند.
  • اگر قصد دارید خریدتان را به صورت اینترنتی انجام دهید، بهتر است سراغ سایت‌های مورد اطمینان بروید و از محصولات و خدمات عالی آن‌ها بهره بگیرید.
  • در انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای، بهتر است با کمک یک شخص ماهر ابعاد درب را به صورت دقیق مشخص کنید تا هنگام نصب کردن آن دچار مشکل نشوید.
  • دقت داشته باشید که درب اتوماتیک شیشه ای مورد نظرتان از سرعت عمل مناسبی برخوردار باشد و بتواند بدون مشکل، باز و بسته شود.
  • انتخاب و رنگ و طرح درب‌های اتوماتیک، کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و شما نیز اگر زیبایی و ظاهر ساختمان‌ برای‌تان اهمیت دارد، بهتر است از جدیدترین و زیباترین طرح‌ها بهره بگیرید.
  • اگر می‌خواهید درب اتوماتیک‌تان کیفیت بسیار مطلوبی داشته باشد و به سادگی آسیب نبیند، توصیه می‌کنیم از شیشه سکوریت‌هایی بهره بگیرید که ضخامت‌شان بیشتر است.
  • در هنگام خرید درب اتوماتیک شیشه ای، کیفیت چشمی‌ها و موتور را هم در نظر بگیرید زیرا اگر این اجزاء و قطعات از کیفیت لازم برخوردار نباشند، درب کارایی عالی از خود نشان نمی‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: تولید کلیه فریم های درب اتوماتیک

سخن پایانی

قطعا تا این قسمت از مطلب به خوبی با انواع فریم در درب های اتوماتیک شیشه ای، نصب پارتیشن شیشه ای آشنا شده‌اید و می‌دانید که این فریم‌ها چه تأثیری در عملکرد درب اتوماتیک و شیشه‌ سکوریت دارند. از این رو اگر به فکر خرید یک فریم عالی هستید، بهتر است متناسب با نوع شیشه یا اندازه و ابعاد درب، بهترین گزینه را انتخاب کنید و از آن بهره بگیرید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید پارتیشن شیشه ای با همکاران ما در پویا در آرکا در ارتباط باشید

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

پنجره سنتی ایرانی

 امروز از پنجره‌‌ سنتی ایرانی (شیشه)، استفاده‌های گوناگونی می‌کنند. به گونه‌ای که حتی در معماری ساختمان‌های نوساز نیز تا حدود زیادی این پنجره‌ها دیده می‌شوند و مردم از آن‌ها استقبال بی‌نظیری می‌کنند. معمولاً از این سبک پنجره، بیشتر در فضاهای مسکونی، مساجد، رستوران‌های سنتی، مرمت آثار باستانی، فضاهای سنتی که مربوط به دوره‌های گذشته هستند، قهوه‌ خانه‌ها و… بهره می‌گیرند.

به‌ طور معمول در گذشته؛ پنجره‌های سنتی به‌ صورت تک جداره تولید می‌شدند اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم، برخی از شرکت‌ها اقدام به تولید پنجره‌های سنتی ایرانی دوجداره کردند. از این‌ رو شما می‌توانید به راحتی از پنجره‌های دوجداره سنتی استاندارد بهره بگیرید.

این پنجره‌ها کاملاً عایق هستند و باعث زیبایی بیشتر در معماری ساختمان و بنا می‌شوند. به‌ طور معمول پنجره‌های سنتی ایرانی از چوب و شیشه‌های رنگی تولید می‌شوند و در هنگام تابش نور خورشید، بسیار دیدنی می‌شوند.

افرادی که قصد دارند از پنجره‌های سنتی ایرانی بهره بگیرند؛ بهتر است قبل‌ از اقدام به خرید، با انواع مختلف و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

انواع پنجره‌های سنتی ایرانی

  • پنجره‌های سنتی ارسی

پنجره‌های ارسی یکی از معروف‌ ترین پنجره‌های سنتی ایرانی هستند که به‌ صورت لنگه‌ای طراحی می‌شوند تا راحت‌تر در داخل چارچوب قرار بگیرند. به طور معمول این پنجره‌ها به‌ صورت افقی و عمودی جا به‌ جا می‌شوند و آن‌ها را طوری می‌سازند که تمام سطح بیرونی اتاق را دربر بگیرد. به‌ طور معمول پنجره‌های ارسی از 2 سطح متحرک و ثابت ساخته می‌شوند و چندین کارکرد مهم و مختلف دارند.

با استفاده از این پنجره‌ها، نور خیلی راحت به داخل فضا عبور پیدا می‌کند و می‌توانید از منظره‌ بیرونی نیز، بسیار لذت ببرید. البته پنجره‌های ارسی از تابش شدید نور خورشید به داخل در فصل‌های گرما جلوگیری می‌کنند و همین امر محبوبیت آن را دو چندان کرده‌ است. این پنجره‌ها زیبایی بسیار زیادی دارند و معمولاً سطح آن‌ها را با نقش‌های مختلف، شیشه‌های رنگین، گره سازی‌ها و شیشه‌های ساده تزیین می‌کنند.

  • پنجره‌های سنتی جامخانه

جامخانه‌ها نیز یک نمونه دیگر از پنجره سنتی ایرانی هستند که در گذشته بیشتر بر روی سقف‌های گنبدی شکل از آن‌ها بهره می‌گرفتند. جامخانه معمولاً از جنس سفال تهیه می‌شود و به‌ صورت کروی‌ شکل آن را می‌سازند. بر روی سطح سفالین این پنجره‌ها، حفره‌هایی در نظر می‌گیرند و سپس بر روی آن‌ها یک جام شیشه‌ای نیز قرار می‌دهند. نصب درب اتوماتیک شیشه ای از جامخانه معمولا در مکان‌هایی استفاده می‌کردند که بتوانند در فصل‌های مختلف با بر داشتن تعدادی از جام‌ها، میزان رطوبت یا حرارت فضا را به سادگی تنظیم نمایند.

  • پنجره‌های سنتی شباک

پنجره‌های شباک معمولاً از یک سطح مشبک ساخته شده‌اند که می‌توانید به‌ راحتی از یک طرف به سمت دیگر شیشه دید داشته باشید. این پنجره کاربردهای زیادی دارد و می‌توانید از آن به‌ راحتی در بخش‌های مختلف ساختمان، بهره بگیرید.

پنجره‌های شباک در شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی‌تان، آن‌ها را انتخاب کنید. پنجره‌های شباک از مصالح مختلفی همچون؛ آجر، سنگ، چوب، کاشی و گچ ساخته می‌شوند. گاهی اوقات در جلوی روزنه فضاهای مختلف از این پنجره بهره می‌گیرند تا در آن محیط تهویه مناسبی وجود داشته باشد. پنجره‌های سنتی شباک به تامین نور، تهویه مطبوع، حفظ حریم خصوصی و زیبایی ساختمان، کمک بسیار زیادی می‌کنند.

  • پنجره‌های سنتی روزن

پنجره سنتی ایرانی روزن، در واقع پنجره‌های کوچکی هستند که برای نورگیری و تهویه فضاهای بزرگ، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این پنجره‌ها در اتاق‌های 3 دری، 5 دری، 7 دری، کاروانسراها، مدرسه‌ها و… استفاده می‌کنند. بر روی بیشتر روزن‌ها پوششی از جنس چوب، آجر و یا گچ وجود دارد تا از ورود مستقیم نور یا حیوانات به داخل ساختمان جلوگیری شود. پنجره‌های روزن را می‌توانید به‌ راحتی در اشکال مختلفی نظیر دایره، مربع، مثلث، یا حتی مستطیل برای خود تهیه کنید و از آن‌ها در فضاهای مختلف بهره بگیرید.

قیمت پنجره سنتی ایرانی

بهتر است بدانید که قیمت شیشه یا پنجره‌‌های سنتی ایرانی نسبت به سایر شیشه‌ها، بسیار مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. به طور معمول قیمت شیشه با توجه به یک‌سری مشخصات و پارامترهای مختلف تعیین می‌شود. اغلب اوقات با توجه به روشی که برای ساخت این نوع شیشه استفاده شده‌است، نوع مواد اولیه به کار رفته در شیشه، میزان مقاومت شیشه، کیفیت شیشه در برابر عوامل مختلف، رنگ و طرح شیشه، قیمت این پنجره‌ها را تعیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: شیشه ضد گلوله چیست؟

سخن پایانی

امروزه در تولید پنجره سنتی ایرانی، از پروفیل‌های باکیفیت و مواد بسیار مرغوبی بهره می‌گیرند تا علاوه بر زیباتر کردن نمای قیمت درب اتوماتیک شیشه ای ساختمان‌ها، دوام بالایی هم داشته باشند. این پنجره‌ها معمولا در برابر گرما، سرما، رطوبت و حرارت از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند و دکور سنتی خاصی نیز ایجاد می‌کنند. اما بهتر است هنگام خرید، دقت کافی داشته باشید و سراغ برندهای نامعتبر و بی‌کیفیت نروید تا دچار ضرر نشوید و مدت زمان بیشتری از مزایای این پنجره‌ها، بهره بگیرید.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید درب اتوماتیک شیشه ای با کارشناسان ما در پویا در آرکا در ارتباط باشید

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

بازی برای هوش کودک

تمام کودکان برای این که دنیای اطراف خود را بهتر بشناسند و بتوانند اتفاق‌هایی که می‌افتد را به خوبی درک کنند، به حرکت، بازی و جنبش نیاز دارند. از این رو می‌توان گفت بازی کردن، یک راه مناسب برای کودکان است تا بتوانند اغلب امور دور و بر خود را بشناسند و بهتر واقعیت‌های خارجی را کشف کنند. در واقع بازی برای بالا بردن هوش کودک، بسیار مؤثر است و والدین می‌توانند با کمک بازی‌های مختلف، تمرکز و هوش کودکان خود را افزایش دهند.

بازی برای بالا بردن هوش کودک

والدین باید دقت داشته باشند که تقویت ذهن کودکان تا قبل از 5 سالگی، اهمیت زیادی دارد. زیرا در این مدت حدود 90 درصد از مهارت‌های ذهنی آن‌ها، شکل می‌گیرد. در اصل کودکان در این رده سنی، ساده‌تر مهارت‌ها را می‌آموزند. از این رو اگر می‌خواهید با چند نمونه از بهترین بازی‌ها برای تقویت هوش کودکان خود آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

  • بازی شطرنج

بازی شطرنج به شکل ویژه‌ای تمرکز و دقت افراد را بالا می‌برد. به همین دلیل سعی کنید این بازی را به کودکان‌تان آموزش دهید و هوش هیجانی آن‌ها دوچندان کنید. کودکانی که در سنین پایین بازی شطرنج را یاد می‌گیرند، در آینده می‌توانند تصمیم‌های لحظه‌ای بهتری بگیرند و با توجه به تغییر شرایط، واکنش‌های صحیحی از خود نشان دهند. این بازی برای تمام سنین، مناسب است و تمرین آن موجب بالا بردن هوش می‌شود.

  • بازی با خاک رس

اگر به دنبال یک وسیله بازی هستید که با استفاده از آن کودکان خود را سرگرم کنید و هوش‌شان را هم بالا ببرید، بهتر است از فروشگاه‌های فروش اسباب بازی مقداری خاک رس مخصوص بازی کودکان را تهیه کنید. این خاک‌ها غیر سمی هستند و کودکان می‌توانند با آن‌ها، شکل‌های مختلفی را ایجاد کنند. این بازی، هوش و قدرت تخیل فرزند شما را تقویت می‌کند و به مرور زمان اشکال جدیدی کشف می‌کنند.

دسترسی سریع: اسباب بازی آموزشی و فکری

  • هدایت کردن توپ با فوت

 یکی دیگر از بازی‌هایی که هوش کودکان را بالا می‌برد، هدایت توپ با فوت کردن است. برای انجام این بازی، به یک میز، توپ‌های پلاستیکی کوچک و یک سطل یا سبد نیاز دارید. در واقع شما باید یک طرف میز بایستید و سبد را دست‌تان را بگیرید. کودک‌تان هم باید آن طرف میز، رو به روی شما بایستد و توپ را روی میز قرار دهد. سپس کودک باید با فوت کردن، توپ را به داخل سبد هدایت کند. انجام دادن این بازی برای بالا بردن هوش کودک بسیار عالی است.

  • بازی با پازل‌

پازل از جمله بازی‌های جذاب برای کودکان 2 سال به بالا است که می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن کودکان، حس کنجکاوی و تمرکز را هم در آن‌ها افزایش دهد. شما باید با توجه به سن کودکان‌تان، یک پازل مناسب را انتخاب کنید. دقت داشته باشید باید برای کودکان‌ زیر 6 سال، پازل‌های ساده را تهیه کنید و کم‌کم با افزایش سن آن‌ها سراغ پازل‌های پیچیده‌تر بروید. کودکان با انجام دادن این بازی، بیشتر به حل معماها علاقه پیدا می‌کنند و مغزشان هم فعال‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ خرید ماشین شارژی

  • بازی روبیک

بازی روبیک، یک بازی هدفمند است که توجه، تمرکز، دقت و هیجان کودکان را افزایش می‌دهد. این بازی بسیار جذاب، گیرنده‌های مغز را به بهترین شکل ممکن فعال می‌کند و موجب می‌شود کودکان راحت‌تر مسائل را حل کنند. بازی روبیک برای تقویت ماهیچه‌های دست‌ کودک نیز، بسیار مؤثر است.

  • بازی راه رفتن با لیوان آب

راه رفتن با لیوان آب،یک بازی ساده اما مؤثر است که تمام افراد می‌توانند به راحتی آن را انجام دهند. برای انجام دادن این بازی، فقط به لیوان پلاستیکی و آب نیاز دارید. شما باید این بازی را با کودکان‌تان به صورت مبتدی شروع کنید، بهتر است اول از یک لیوان آب کمک بگیرید و آن روی کف دست کودک قرار دهید. سپس از او بخواهید مسیر مشخصی را بدون این که آب لیوان بریزد، طی کند. در مرحله‌های بعدی سعی کنید از دو لیوان آب استفاده کنید و از کودک‌تان بخواهید که دست‌های خود را به سمت کنار باز کند و با لیوان آب، راه برود.

بیشتر بخوانید:‌ اهداف آموزشی اسباب بازی ها

سخن پایانی

به طور معمول بازی برای بالا بردن هوش کودک، بسیار زیاد است اما ما سعی کردیم در این مقاله بهترین بازی‌ها را به شما معرفی کنیم تا با بهره گرفتن از آن‌ها، به راحتی هوش، اعتماد به نفس و تمرکز کودکان خود را افزایش دهید. ممنون از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید، امیدواریم مطالب ذکر شده به اندازه کافی برای‌تان جذاب بوده باشد.

 

توی سان، خرید اسباب بازی

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

اسباب‌ بازی‌ها به شکل ویژه‌ای در زندگی و رشد کودک، تأثیر می‌گذارند. در واقع کودکان با استفاده از اسباب‌ بازی‌ها می‌توانند برای مدت طولانی سرگرم شوند و اوقات خود را با خوشی سپری کنند. بچه‌ها با کمک اسباب‌ بازی‌ها، دنیای اطراف خود را بهتر می‌شناسند و مهارت‌های جدید و تازه‌ای را کشف می‌کنند. از این‌ رو انتخاب اسباب‌ بازی مناسب کودک ، باید با توجه به یک‌سری نکات مهم صورت بگیرد. انتخاب اسباب‌ بازی مناسب کودک، برای سلامت روان کودک اهمیت زیادی دارد و باید با توجه به توانایی‌های مختلف کودکان‌تان، آن‌ها را انتخاب کنید.

کودکان با اسباب‌ بازی‌های خود، بازی‌های مختلفی را انجام می‌دهند و همین امر موجب می‌شود رشد آن‌ها بهتر صورت بگیرد. در واقع بازی کردن یکی از مهم‌ترین عواملی است که در پرورش مهارت‌های جسمی، ذهنی و اجتماعی کودک تاثیر زیادی دارد. از این‌ رو اگر می‌خواهید با مهم‌ترین نکات برای انتخاب اسباب‌ بازی کودکان‌تان بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما بمانید و به مطالب ذکر شده در این مقاله توجه کنید.

دسترسی سریع: موتور شارژی

ویژگی‌های انتخاب اسباب‌ بازی مناسب برای کودک

  • سرگرم ‌کننده باشد

در واقع اسباب‌ بازی مورد نظرتان باید به‌ گونه‌ای باشد که بتواند به‌ خوبی کودکان‌تان را سرگرم کند. کودکان معمولاً علاقه زیادی به چسباندن، جدا کردن و اضافه کردن قطعات اسباب‌ بازی به یکدیگر دارند. بنابر این توصیه می‌کنیم از اسباب‌ بازی‌هایی بهره بگیرید که کودکان بتوانند با استفاده از آن‌ها، بازی‌های زیادی را انجام دهند و به‌ خوبی خود را با آن‌ها سرگرم کنند. از این‌ رو می‌توانید سراغ بازی‌های ساخت‌ و ساز مانند بلوک‌های پلاستیکی یا چوبی متراکم، پازل، شن بازی و چینه‌های مختلف بروید و از آن‌ها بهره بگیرید. این بازی‌ها باعث می‌شوند تخیل کودکان‌تان تا حدود زیادی پرورش یابد و مهارت حل مسئله نیز در آن‌ها بهتر رشد کند.

  • مناسب بودن برای سنین مختلف

یک اسباب‌ بازی مناسب، معمولاً در مراحل مختلف رشد کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای تمام سنین مناسب است. مثلا شما می‌توانید از اسباب‌ بازی‌های بهره بگیرید که بیشتر جنبه آموزشی دارد زیرا بازی با این نوع اسباب‌ بازی‌ها خیلی خسته‌ کننده نیست و کودکان می‌توانند برای مدت بیشتری خود را با آن‌ها سرگرم‌ کنند. کودکان معمولاً در سنین بالاتر درک بیشتری از محیط اطراف خود دارند و می‌توانند بهتر از اسباب‌ بازی‌های‌شان استفاده کنند. از این‌ رو پیشنهاد می‌کنیم سراغ اسباب بازی‌های فکری بروید و با کمک آن‌ها، ذهن کودکان‌ خود را فعال‌تر کنید.

  • کمک به افزایش مهارت حل مسئله

همان‌ طور که گفته شد؛ انتخاب اسباب بازی مناسب کودک ، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا این اسباب‌ بازی‌ها می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در زندگی و یادگیری مهارت در کودکان داشته باشند. بازی و اسباب‌ بازی به کودکان این فرصت را می‌دهند تا بتوانند بهتر مهارت‌های لازم را یاد بگیرند. اغلب اسباب‌ بازی‌هایی که به کودکان اجازه می‌دهند روش‌های جدید و تازه‌ای را کشف کنند، مهارت تفکر و حل مسئله را در آن‌ها نیز پرورش می‌دهند.

در واقع این نوع بازی‌ها به کودکان‌تان کمک می‌کنند دائم در معرض حل مساله قرار بگیرند و بتوانند بهتر بر ترس خود غلبه کنند. بهتر است بدانید با انجام دادن این بازی‌ها، ذهن کودک بیشتر تقویت می‌شود و روز به‌ روز مهارت‌های تازه‌تری را یاد می‌گیرند. بعضی از اسباب‌ بازی‌ها مهارت درک محیط اطراف، هماهنگی بین دست و چشم، مهارت‌های حرکتی و… را هم در کودکان تقویت می‌کنند. چند نمونه از این بازی‌ها شامل؛ نقاشی، پازل‌ها، بلوک‌ها، بازی مرتب کردن اشکال، وسایل هنری همچون سفالگری، خمیر بازی، آبرنگ بازی و... می‌شود.

  • در برگرفتن تخیل کودک

به‌ طور معمول قوه‌ تخیل در کودکان از 3 سالگی به بعد شروع به رشد می‌کند. در این زمان کودک به‌ طور دائم خود را در نقش‌های مختلفی تجسم می‌کند و فکرهای بیشتری در ذهن او ایجاد می‌شود. بنابر این باید به‌ دنبال یک اسباب‌ بازی مناسب باشید که کودکان‌تان بتوانند هنگام تخیل کردن، از آن‌ها هم استفاده کنند. این گونه اسباب بازی‌ها، مهارت‌های حل مسئله، مهارت‌های زبانی و سوادآموزی، مهارت توالی سازی و… را در کودکان شما پرورش می‌دهند.

از جمله بهترین بازی‌هایی که به پرورش خلاقیت بیشتر فرزندان‌تان کمک می‌کنند؛ می‌توان قطار، عروسک‌های مختلف، مواد غذایی اسباب بازی، جعبه‌های بزرگ یخچال یا جعبه‌های ساخت خانه، بشقاب‌های پلاستیکی، شلنگ آتش‌نشانی، کامیون، ماشین مقوایی، عروس شخصیت‌های کارتونی و کشتی دزدان دریایی را نام برد.

  • ترغیب کردن کودک به فعالیت‌های بدنی

به‌ طور معمول اغلب کودکان فعال و پرانرژی هستند و دوست دارند دائم در حال فعالیت و بازی باشند. اما با ورود تکنولوژی‌های پیشرفته و بازی‌های کامپیوتری، برخی از کودکان دیگر فعالیت‌های بدنی زیادی ندارند و سراغ کنسول‌های بازی و تلفن‌های همراه می‌روند. از این‌ رو بهتر است از اسباب‌ بازی‌هایی کمک بگیرید که کودکان‌تان را به فعالیت‌های بدنی ترغیب کنند. مثلاً می‌توانید از توپ، اسکوترهای برقی، حلقه و توپ بسکتبال، سه‌ چرخ، بولینگ پلاستیکی، ابزارهای باغبانی و… بهره بگیرید.

  • کمک به برقراری ارتباط بهتر

یکی دیگر از ویژگی‌های اسباب ‌بازی مناسب، کمک به برقراری ارتباط بهتر با دیگران است. اسباب‌ بازی‌هایی که انتخاب می‌کنید، باید بتوانند بین والدین و کودک یک ارتباط عالی برقرار کنند. در این میان بهتر است بدانید که بازی‌هایی همچون؛ بازی تخته، منچ بازی، راز جنگل، مار پله و شطرنج که نیازی به خواندن عدد یا حروف خاصی ندارند، برای تمام سنین جذاب و لذت‌ بخش است.

انتخاب اسباب بازی مناسب کودک

 

نکات مهم برای انتخاب اسباب بازی مناسب کودک

  • برای انتخاب اسباب بازی مناسب کودک ، باید خلق‌ و خوی کودکان‌تان را در نظر بگیرید و متناسب با آن‌ها، یک اسباب‌ بازی عالی و جذاب را تهیه کنید.
  • اگر می‌خواهید علاوه‌ بر رشد کودکان‌تان مهارت‌های حرکتی در آن‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهید؛ بهتر است از بازی‌هایی کمک بگیرید که اعتماد به‌ نفس و تعادل آن‌ها را افزایش دهد. از جمله این بازی‌ها می‌توان وسایل نقلیه مخصوص کودکان، تاب بازی، کالسکه عروسک، خمیر بازی، نقاشی با انگشتان، آبرنگ بازی، مداد شمعی و… را نام برد.
  • برای انتخاب یک اسباب‌ بازی مناسب، بهتر است علاقه و نظر کودکان‌تان را هم در نظر بگیرید تا در نتیجه بهترین انتخاب را داشته باشید و کودکان نیز شوق و ذوق خود را از دست ندهند.
  • اگر از مداد شمعی، کتاب داستان‌های مختلف، آبرنگ‌های انگشتی، حروف الفبای مغناطیسی و کارت‌های حروف الفبا برای بازی کردن با کودکان تان بهره بگیرید؛ در واقع به یادگیری خواندن و نوشتن آن‌ها کمک زیادی خواهید کرد.
  • اگر می‌خواهید ذهن کودکان‌تان فعال‌تر شود؛ حتما از بازی‌های فکری مختلف بهره بگیرید. البته بهتر است این بازی‌ها را متناسب با سن کودکان‌تان تهیه کنید زیرا اگر بازی‌های مورد نظر برای سن کودکان شما مناسب نباشد، نمی‌تواند نتیجه مطلوبی را از خود به جای بگذارند کودکان نیز از بازی کردن با آن‌ها زده خواهند.
  • تا حد امکان سعی کنید سراغ بازی‌های سخت و پیچیده نروید. بیشتر از بازی‌هایی بهره بگیرید که کودکان را به حرکت ترغیب کند و کودکان بتوانند جنب و جوش داشته باشند.
  • دقت داشته باشید که بازی‌های رایانه‌ای، می‌توانند اثرات مخربی را از خود به جای بگذارند و سلامت کودکان را تهدید کنند. از این رو توصیه می‌کنیم فرزندان خود را به انجام دادن این بازی‌ها، تشویق نکنید.

بیشتر بخوانید:‌ تاثیر بازی فکری در کودک

سخن پایانی

هنگام انتخاب اسباب بازی مناسب کودک ، بهتر است موارد ذکر شده در این مطلب را به خاطر بسپارید و با توجه به آن‌ها؛ بهترین گزینه را انتخاب کنید. در واقع انتخاب کردن اسباب بازی خوب، خیلی سخت نیست و هر کسی می‌تواند به راحتی انواع مختلفی از اسباب بازی‌های مناسب را برای کودکان خود تهیه کنید.

توی سان، خرید اینترنتی اسباب بازی

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

هوش کودک

تمام کودکان برای این که دنیای اطراف خود را بهتر بشناسند و بتوانند اتفاق‌هایی که می‌افتد را به خوبی درک کنند، به حرکت، بازی و جنبش نیاز دارند. از این رو می‌توان گفت بازی کردن، یک راه مناسب برای کودکان است تا بتوانند اغلب امور دور و بر خود را بشناسند و بهتر واقعیت‌های خارجی را کشف کنند. در واقع بازی برای بالا بردن هوش کودک، بسیار مؤثر است و والدین می‌توانند با کمک بازی‌های مختلف، تمرکز و هوش کودکان خود را افزایش دهند.

بازی برای بالا بردن هوش کودک

والدین باید دقت داشته باشند که موتور کنترلی تقویت ذهن کودکان تا قبل از 5 سالگی، اهمیت زیادی دارد. زیرا در این مدت حدود 90 درصد از مهارت‌های ذهنی آن‌ها، شکل می‌گیرد. در اصل کودکان در این رده سنی، ساده‌تر مهارت‌ها را می‌آموزند. از این رو اگر می‌خواهید با چند نمونه از بهترین بازی‌ها برای تقویت هوش کودکان خود آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

  • بازی شطرنج

بازی شطرنج به شکل ویژه‌ای تمرکز و دقت افراد را بالا می‌برد. به همین دلیل سعی کنید این بازی را به کودکان‌تان آموزش دهید و هوش هیجانی آن‌ها دوچندان کنید. کودکانی که در سنین پایین بازی شطرنج را یاد می‌گیرند، در آینده می‌توانند تصمیم‌های لحظه‌ای بهتری بگیرند و با توجه به تغییر شرایط، واکنش‌های صحیحی از خود نشان دهند. این بازی برای تمام سنین، مناسب است و تمرین آن موجب بالا بردن هوش می‌شود.

  • بازی با خاک رس

اگر به دنبال یک وسیله بازی هستید که با استفاده از آن کودکان خود را سرگرم کنید و هوش‌شان را هم بالا ببرید، بهتر است از فروشگاه‌های فروش اسباب بازی مقداری خاک رس مخصوص بازی کودکان را تهیه کنید. این خاک‌ها غیر سمی هستند و کودکان می‌توانند با آن‌ها، شکل‌های مختلفی را ایجاد کنند. این بازی، هوش و قدرت تخیل فرزند شما را تقویت می‌کند و به مرور زمان اشکال جدیدی کشف می‌کنند.

دسترسی سریع: تاثیر بازی فکری در کودک

  • هدایت کردن توپ با فوت

 یکی دیگر از بازی‌هایی که هوش کودکان را بالا می‌برد، هدایت توپ با فوت کردن است. برای انجام این بازی، به یک میز، توپ‌های پلاستیکی کوچک و یک سطل یا سبد نیاز دارید. در واقع شما باید یک طرف میز بایستید و سبد را دست‌تان را بگیرید. کودک‌تان هم باید آن طرف میز، رو به روی شما بایستد و توپ را روی میز قرار دهد. سپس کودک باید با فوت کردن، توپ را به داخل سبد هدایت کند. انجام دادن این بازی برای بالا بردن هوش کودک بسیار عالی است.

  • بازی با پازل‌

پازل از جمله بازی‌های جذاب برای کودکان 2 سال به بالا است که می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن کودکان، حس کنجکاوی و تمرکز را هم در آن‌ها افزایش دهد. شما باید با توجه به سن کودکان‌تان، یک پازل مناسب را انتخاب کنید. دقت داشته باشید باید برای کودکان‌ زیر 6 سال، پازل‌های ساده را تهیه کنید و کم‌کم با افزایش سن آن‌ها سراغ پازل‌های پیچیده‌تر بروید. کودکان با انجام دادن این بازی، بیشتر به حل معماها علاقه پیدا می‌کنند و مغزشان هم فعال‌تر می‌شود.

  • بازی روبیک

بازی روبیک، یک بازی هدفمند است که توجه، تمرکز، دقت و هیجان کودکان را افزایش می‌دهد. این بازی بسیار جذاب، گیرنده‌های مغز را به بهترین شکل ممکن فعال می‌کند و موجب می‌شود کودکان راحت‌تر مسائل را حل کنند. بازی روبیک برای تقویت ماهیچه‌های دست‌ کودک نیز، بسیار مؤثر است.

  • بازی راه رفتن با لیوان آب

راه رفتن با لیوان آب،یک بازی ساده اما مؤثر است که تمام افراد می‌توانند به راحتی آن را انجام دهند. برای انجام دادن این بازی، فقط به لیوان پلاستیکی و آب نیاز دارید. شما باید این بازی را با کودکان‌تان به صورت مبتدی شروع کنید، بهتر است اول از یک لیوان آب کمک بگیرید و آن روی کف دست کودک قرار دهید. سپس از او بخواهید مسیر مشخصی را بدون این که آب لیوان بریزد، طی کند. در مرحله‌های بعدی سعی کنید از دو لیوان آب استفاده کنید و از کودک‌تان بخواهید که دست‌های خود را به سمت کنار باز کند و با لیوان آب، راه برود.

 

سخن پایانی

به طور معمول بازی برای بالا بردن هوش کودک، بسیار زیاد است اما ما سعی کردیم در این مقاله بهترین بازی‌ها را به شما معرفی کنیم تا با بهره گرفتن از آن‌ها، به راحتی هوش، اعتماد به نفس و تمرکز کودکان خود را افزایش دهید. ممنون از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید، امیدواریم مطالب ذکر شده به اندازه کافی برای‌تان جذاب بوده باشد.

 

توی سان، خرید اسباب بازی

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

بازی بالا بردن هوش

تمام کودکان برای این که دنیای اطراف خود را بهتر بشناسند و بتوانند اتفاق‌هایی که می‌افتد را به خوبی درک کنند، به حرکت، بازی و جنبش نیاز دارند. از این رو می‌توان گفت بازی کردن، یک راه مناسب برای کودکان است تا بتوانند اغلب امور دور و بر خود را بشناسند و بهتر واقعیت‌های خارجی را کشف کنند. در واقع بازی برای بالا بردن هوش کودک، بسیار مؤثر است و والدین می‌توانند با کمک بازی‌های مختلف، تمرکز و هوش کودکان خود را افزایش دهند.

بازی برای بالا بردن هوش کودک

والدین باید دقت داشته باشند که تقویت ذهن کودکان تا قبل از 5 سالگی، ماشین شارژی اهمیت زیادی دارد. زیرا در این مدت حدود 90 درصد از مهارت‌های ذهنی آن‌ها، شکل می‌گیرد. در اصل کودکان در این رده سنی، ساده‌تر مهارت‌ها را می‌آموزند. از این رو اگر می‌خواهید با چند نمونه از بهترین بازی‌ها برای تقویت هوش کودکان خود آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

  • بازی شطرنج

بازی شطرنج به شکل ویژه‌ای تمرکز و دقت افراد را بالا می‌برد. به همین دلیل سعی کنید این بازی را به کودکان‌تان آموزش دهید و هوش هیجانی آن‌ها دوچندان کنید. کودکانی که در سنین پایین بازی شطرنج را یاد می‌گیرند، در آینده می‌توانند تصمیم‌های لحظه‌ای بهتری بگیرند و با توجه به تغییر شرایط، واکنش‌های صحیحی از خود نشان دهند. این بازی برای تمام سنین، مناسب است و تمرین آن موجب بالا بردن هوش می‌شود.

  • بازی با خاک رس

اگر به دنبال یک وسیله بازی هستید که با استفاده از آن کودکان خود را سرگرم کنید و هوش‌شان را هم بالا ببرید، بهتر است از فروشگاه‌های فروش اسباب بازی مقداری خاک رس مخصوص بازی کودکان را تهیه کنید. این خاک‌ها غیر سمی هستند و کودکان می‌توانند با آن‌ها، شکل‌های مختلفی را ایجاد کنند. این بازی، هوش و قدرت تخیل فرزند شما را تقویت می‌کند و به مرور زمان اشکال جدیدی کشف می‌کنند.

دسترسی سریع: اسباب بازی آموزشی و فکری

  • هدایت کردن توپ با فوت

 یکی دیگر از بازی‌هایی که هوش کودکان را بالا می‌برد، هدایت توپ با فوت کردن است. برای انجام این بازی، به یک میز، توپ‌های پلاستیکی کوچک و یک سطل یا سبد نیاز دارید. در واقع شما باید یک طرف میز بایستید و سبد را دست‌تان را بگیرید. کودک‌تان هم باید آن طرف میز، رو به روی شما بایستد و توپ را روی میز قرار دهد. سپس کودک باید با فوت کردن، توپ را به داخل سبد هدایت کند. انجام دادن این بازی برای بالا بردن هوش کودک بسیار عالی است.

  • بازی با پازل‌

پازل از جمله بازی‌های جذاب برای کودکان 2 سال به بالا است که می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن کودکان، حس کنجکاوی و تمرکز را هم در آن‌ها افزایش دهد. شما باید با توجه به سن کودکان‌تان، یک پازل مناسب را انتخاب کنید. دقت داشته باشید باید برای کودکان‌ زیر 6 سال، پازل‌های ساده را تهیه کنید و کم‌کم با افزایش سن آن‌ها سراغ پازل‌های پیچیده‌تر بروید. کودکان با انجام دادن این بازی، بیشتر به حل معماها علاقه پیدا می‌کنند و مغزشان هم فعال‌تر می‌شود.

  • بازی روبیک

بازی روبیک، یک بازی هدفمند است که توجه، تمرکز، دقت و هیجان کودکان را افزایش می‌دهد. این بازی بسیار جذاب، گیرنده‌های مغز را به بهترین شکل ممکن فعال می‌کند و موجب می‌شود کودکان راحت‌تر مسائل را حل کنند. بازی روبیک برای تقویت ماهیچه‌های دست‌ کودک نیز، بسیار مؤثر است.

  • بازی راه رفتن با لیوان آب

راه رفتن با لیوان آب،یک بازی ساده اما مؤثر است که تمام افراد می‌توانند به راحتی آن را انجام دهند. برای انجام دادن این بازی، فقط به لیوان پلاستیکی و آب نیاز دارید. شما باید این بازی را با کودکان‌تان به صورت مبتدی شروع کنید، بهتر است اول از یک لیوان آب کمک بگیرید و آن روی کف دست کودک قرار دهید. سپس از او بخواهید مسیر مشخصی را بدون این که آب لیوان بریزد، طی کند. در مرحله‌های بعدی سعی کنید از دو لیوان آب استفاده کنید و از کودک‌تان بخواهید که دست‌های خود را به سمت کنار باز کند و با لیوان آب، راه برود.

بیشتر بخوانید:‌ اهداف آموزشی اسباب بازی ها

سخن پایانی

به طور معمول بازی برای بالا بردن هوش کودک، بسیار زیاد است اما ما سعی کردیم در این مقاله بهترین بازی‌ها را به شما معرفی کنیم تا با بهره گرفتن از آن‌ها، به راحتی هوش، اعتماد به نفس و تمرکز کودکان خود را افزایش دهید. ممنون از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید، امیدواریم مطالب ذکر شده به اندازه کافی برای‌تان جذاب بوده باشد.

 

توی سان، خرید اینترنتی اسباب بازی

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

خرید اسباب بازی

 

تاثیر بازی فکری در کودک

همان‌طور که می‌دانید؛ تاثیر بازی فکری در کودک کودکان برای سرگرم شدن، درک کردن مسائل اطراف خود و آگاه شدن از دنیای خارجی، نیاز به بازی کردن دارند. البته باید برای کودکان‌تان بازی‌های مناسبی انتخاب کنید. مثلا برای بالا بردن هوش و تمرکز آن‌ها، بهتر است از بازی‌های فکری بهره بگیرید زیرا تاثیر بازی فکری در کودک بسیار شگفت‌انگیز است. بازی‌های فکری، در واقع بازی‌هایی هستند که نیاز به تلاش‌های شناختی و اطلاعات معنی‌دار دارند.

بازی‌های فکری همان‌طور که از نام‌شان پیدا است؛ تأثیرات خود را بر روی ذهن و فکر افراد به جای می‌گذارند. این بازی‌ها را می‌توانید به راحتی در انواع مختلفی تهیه کنید و با استفاده از آن‌ها، ذهن کودکان خود را درگیر کنید. بازی فکری به طور معمول تأثیرات مثبتی را از خود به جای می‌گذارد و کمک می‌کند ذهن کودک تقویت شود.

بهتر است بدانید که بازی فکری جزو ضروری‌ترین نیازهای دوران کودکی است زیرا به رشد جسمی ذهنی آن‌ها کمک می‌کند. البته این بازی‌ها زمانی تأثیر عالی از خود بر جای می‌گذارند که متناسب با سن کودک انتخاب شوند. در کل اگر می‌خواهید درباره بازی‌های فکری مناسب کودکان اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید و به مطالب ذکر شده، توجه کنید.

 

تأثیر بازی‌های فکری بر عملکرد و رشد ذهنی کودکان

  • کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر در آینده

از آن جایی که بیشترین عملکرد بازی‌های فکری بر روی ذهن است، اهداف آموزشی اسباب بازی ها می‌توان گفت که کودکان با انجام این بازی‌ها ذهن‌شان بسیار فعال‌تر می‌شود و در آینده کمتر در معرض بیماری‌ها و مشکلات ذهنی مانند آلزایمر قرار می‌گیرند. از این رو توصیه می‌کنیم حتما با کودکان‌تان، بازی‌های فکری مناسبی انجام دهید و ذهن آن‌ها را فعال‌تر کنید.

  • کمک به رشد اجتماعی و شناختی

به طور معمول اغلب مهارت‌های مفید اجتماعی از طریق انجام دادن بازی‌های فکری، قابل ‌آموزش هستند و کودکان می‌توانند از این راه، سریع‌تر و راحت‌تر آن‌ها را یاد بگیرند. بازی‌های فکری می‌توانند به کودکان کمک کنند از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین مهارت‌های شناختی را به سادگی درک کنند.

  • تقویت همبستگی خانوادگی

برای تقویت همبستگی خانوادگی، می‌توانید بازی‌های فکری را تهیه کنید که مناسب تمام سنین باشند. در حال حاضر تعداد بیشماری بازی فکری مناسب خانواده‌ها در بازار وجود دارد که می‌توانید به راحتی یک گزینه جذاب را انتخاب کنید و در کنار کودکان‌تان از انجام دادن آن‌ها لذت ببرید. البته فراموش نکنید که بازی‌های فکری باید خیلی پیچیده و سخت نباشند تا کودکان نیز بتوانند مفهوم آن‌ها را به راحتی درک کنند و با بزرگ‌ترها بهتر بازی را انجام دهند.

تاثیر بازی فکری در کودک را نادیده نگیرید و سعی کنید تا حد امکان از آن‌ها بهره بگیرید. در واقع این بازی‌ها، فرصت‌هایی فوق‌العاده عالی هستند که تمام اعضای خانواده می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند و سلامت روانی خود را به شکل ویژه‌ای افزایش دهند. این بازی‌ها کمک می‌کنند خانواده‌ها بیشتر در کنار همدیگر اوقات‌شان را سپری کنند و از دنیای دیجیتال و دنیای مجازی نیز، فاصله بگیرند.

  • جلوگیری از گوشه‌گیر شدن

به طور معمول اغلب بازی‌های فکری، به صورت گروهی و چند نفره باید انجام شوند و همین امر کمک می‌کند، کودکان گوشه‌گیر نشوند و بیشتر در جمع حضور داشته باشند. داشتن یک هم‌بازی یا هم‌گروه، به کودکان کمک می‌کند بتوانند ارتباطاتی کارآمد را با دیگران برقرار کنند و منزوی نشوند.

بهتر است بدانید که گوشه‌گیری اصلا برای سلامت روانی افراد، مفید نیست و کسانی که دائما تنها هستند بیشتر در معرض بیماری‌های روانی قرار می‌گیرند. بازی‌های فکری، کمک می‌کند این مشکلات در افراد کمتر بروز کند و تمرکز ذهنی افراد بیشتر شود. از این رو حتما هر چند وقت یک‌بار یا به صورت روزانه، این بازی‌های فکری را با کودکان‌تان انجام دهید و کمک کنید ذهن آن‌ها خلاق‌تر و فعال‌تر شود.

  • کاهش استرس

باتوجه به برخی پژوهش‌های انجام شده می‌توان گفت؛ بازی‌های فکری به طور بسیار خاصی کمک می‌کنند استرس از کودکان دور شود و تعادل روانی داشته باشند. این بازی‌ها می‌توانند حس آرامش را به ذهن کودکان هدیه دهند و افکار آزاردهنده را در فکر آن‌ها دور کنند.‌ دقت داشته باشید که استرس می‌تواند در آینده مشکلات زیادی را برای کودکان‌تان به وجود آورد و عوارض زیادی را به دنبال دارد. به همین علت توصیه می‌کنیم با توجه به سلیقه و خواسته کودک‌ خود، یک بازی پرهیجان و مناسب را انتخاب کنید و هر زمانی که دوست داشت با هم بازی کنید.

  • ایجاد هماهنگی بین دست و چشم

والدین باید بدانند که کودکان در سنین نوپایی، به فعالیت‌هایی نیاز دارند که بتواند با استفاده از آن‌ها هماهنگی بین اعصاب و عضلات بدن ایجاد کنند. به طور معمول همه بازی‌هایی که موجب رشد حرکت و تقویت عضلات در کودکان می‌شوند، در دسته بازی‌های فکری مناسب آن‌ها قرار می‌گیرد. بازی‌ فکری برای کودکان در هر سنی وجود دارد و کودکان از همان سنین نوپایی، می‌توانند در مسیر رشد منظم قرار بگیرند و با استفاده از این بازی‌ها آموزش‌های زیادی را فرا بگیرند.

  • لذت بخش شدن آموزش‌ها برای کودکان

یکی دیگر از تأثیرات بازی‌های فکری برای کودکان، این است که والدین با استفاده از آن‌ها می‌توانند به راحتی مفاهیمی مانند رنگ‌ها، حیوانات، اشیاء، شمارش اعداد، مهارت‌های اساسی، جهت‌ها، اشکال هندسی و... را به کودکان خردسال خود یاد بدهند. در واقع این مفاهیم در طول بازی، چندین بار تکرار می‌شوند و به سادگی در ذهن کودک، ثبت می‌شود.

ویژگی‌های یک بازی فکری خوب برای کودکان

  • یک بازی فکری مناسب و خوب، باید لذت‌بخش و سرگرم کننده باشد تا کودکان از انجام دادن آن خسته و کسل نشوند.
  • بهتر است بازی فکری مورد نظرتان، عنصری از یک افسانه یا قصه محبوب باشد.
  • دقت داشته باشید که بازی فکری‌تان، اهداف تعیین کننده‌ای داشته باشد و بتواند مشارکت فعال کودکان‌تان را در برگیرد.
  • بازی فکری‌تان را باید با توجه به سن کودکان طراحی شده باشد.
  • بازی فکری نباید آن‌قدر پیچیده و سخت باشد که کودکان علاقه‌‌ای به انجام دادن آن نداشته باشند.
  • یک بازی فکری خوب، تأثیرات مثبتی بر روی ذهن کودکان به جای می‌گذارد.

دسترسی سریع: موتور شارژی

بهترین بازی‌های فکری برای کودکان

  • بازی فکری دست‌چین
  • بازی فکری سیطره کتان
  • بازی فکری مکعب روبیک
  • بازی فکری مونوپولی
  • بازی فکری منچ
  • بازی فکری جنگا
  • بازی فکری مار و پله
  • بازی فکری پازل
  • بازی فکری کارتی
  • بازی فکری راز جنگل
  • بازی فکری هوپا
  • بازی فکری دوز 4 سو
  • بازی فکری 108 کارتی
  • بازی فکری بازیتا
  • بازی فکری آجرسازی
  • بازی فکری بابابو

مزایای بازی‌های فکری برای کودکان

  • ایجاد فضای جذاب
  • افزایش فعالیت
  • ایجاد احساس شادی بیشتر
  • رشد ذهنی بهتر
  • ایجاد روانشناسی رشد و سلامت
  • کمک به شکل‌گیری پاسخ سریع
  • تقویت قدرت تصویر سازی
  • ایجاد خلق و خوی دلیرانه
  • افزایش توانایی داوری
  • تقویت تخیل
  • جایگزینی برای بازی‌های کامپیوتری
  • علاقمند کردن کودکان به فعالیت‌های فکری و فیزیکی بیشتر
  • افزایش قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات مختلف
  • درک بهتر مطالب
  • کمک به رشد آگاهی در زمینه‌های مختلف
  • افزایش قدرت جست ‌و جو جهت پیدا کردن راه حل‌های صحیح
  • تقویت صحبت کردن و مهارت تکلم
  • حضور بهتر در اجتماع
  • ایجاد توانایی ارتباط برقرار کردن مناسب با دیگران

سخن پایانی

اگر می‌خواهید کودکان باهوش و متفکری داشته باشید؛ تاثیر بازی فکری در کودک را نادیده نگیرید و حتما برای کودکان خود، از این بازی‌ها بهره بگیرید. فراموش نکنید که بازی‌های فکری را متناسب با سن کودک‌تان تهیه کنید، در غیر این صورت نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آورید و کودکان‌تان هم میلی به انجام آن بازی نخواهند داشت. اما و اگر سراغ یک بازی مناسب بروید، می‌توانید با استفاده از آن به کودکان‌تان کمک کنید در آینده بر تمامی مشکلات خود، غلبه کنند.

 

توی سان، خرید اسباب بازی

  • sara alijani
  • ۰
  • ۰

تاثیر اسبابا بازی

تاثیر بازی فکری در کودک

همان‌طور که می‌دانید؛ کودکان برای سرگرم شدن، درک کردن مسائل اطراف خود و آگاه شدن از دنیای خارجی، نیاز به بازی کردن دارند. البته باید برای کودکان‌تان بازی‌های مناسبی انتخاب کنید. مثلا برای بالا بردن هوش و تمرکز آن‌ها، بهتر است از بازی‌های فکری بهره بگیرید زیرا تاثیر بازی فکری در کودک بسیار شگفت‌انگیز است. بازی‌های فکری، در واقع بازی‌هایی هستند که نیاز به تلاش‌های شناختی و اطلاعات معنی‌دار دارند.

بازی‌های فکری همان‌طور که از نام‌شان پیدا است؛ تأثیرات خود را بر روی ذهن و فکر افراد به جای می‌گذارند. این بازی‌ها را می‌توانید به راحتی در انواع مختلفی تهیه کنید و با استفاده از آن‌ها، ذهن کودکان خود را درگیر کنید. بازی فکری به طور معمول تأثیرات مثبتی را از خود به جای می‌گذارد و کمک می‌کند ذهن کودک تقویت شود.

بهتر است بدانید که بازی فکری جزو ضروری‌ترین نیازهای دوران کودکی است زیرا به رشد جسمی ذهنی آن‌ها کمک می‌کند. البته این بازی‌ها زمانی تأثیر عالی از خود بر جای می‌گذارند که متناسب با سن کودک انتخاب شوند. خرید ماشین شارژی در کل اگر می‌خواهید درباره بازی‌های فکری مناسب کودکان اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید و به مطالب ذکر شده، توجه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی برای بالا بردن هوش کودک

تأثیر بازی‌های فکری بر عملکرد و رشد ذهنی کودکان

  • کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر در آینده

از آن جایی که بیشترین عملکرد بازی‌های فکری بر روی ذهن است، می‌توان گفت که کودکان با انجام این بازی‌ها ذهن‌شان بسیار فعال‌تر می‌شود و در آینده کمتر در معرض بیماری‌ها و مشکلات ذهنی مانند آلزایمر قرار می‌گیرند. از این رو توصیه می‌کنیم حتما با کودکان‌تان، بازی‌های فکری مناسبی انجام دهید و ذهن آن‌ها را فعال‌تر کنید.

  • کمک به رشد اجتماعی و شناختی

به طور معمول اغلب مهارت‌های مفید اجتماعی از طریق انجام دادن بازی‌های فکری، قابل ‌آموزش هستند و کودکان می‌توانند از این راه، سریع‌تر و راحت‌تر آن‌ها را یاد بگیرند. بازی‌های فکری می‌توانند به کودکان کمک کنند از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین مهارت‌های شناختی را به سادگی درک کنند.

  • تقویت همبستگی خانوادگی

برای تقویت همبستگی خانوادگی، می‌توانید بازی‌های فکری را تهیه کنید که مناسب تمام سنین باشند. در حال حاضر تعداد بیشماری بازی فکری مناسب خانواده‌ها در بازار وجود دارد که می‌توانید به راحتی یک گزینه جذاب را انتخاب کنید و در کنار کودکان‌تان از انجام دادن آن‌ها لذت ببرید. البته فراموش نکنید که بازی‌های فکری باید خیلی پیچیده و سخت نباشند تا کودکان نیز بتوانند مفهوم آن‌ها را به راحتی درک کنند و با بزرگ‌ترها بهتر بازی را انجام دهند.

تاثیر بازی فکری در کودک را نادیده نگیرید و سعی کنید تا حد امکان از آن‌ها بهره بگیرید. در واقع این بازی‌ها، فرصت‌هایی فوق‌العاده عالی هستند که تمام اعضای خانواده می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند و سلامت روانی خود را به شکل ویژه‌ای افزایش دهند. این بازی‌ها کمک می‌کنند خانواده‌ها بیشتر در کنار همدیگر اوقات‌شان را سپری کنند و از دنیای دیجیتال و دنیای مجازی نیز، فاصله بگیرند.

  • جلوگیری از گوشه‌گیر شدن

به طور معمول اغلب بازی‌های فکری، به صورت گروهی و چند نفره باید انجام شوند و همین امر کمک می‌کند، کودکان گوشه‌گیر نشوند و بیشتر در جمع حضور داشته باشند. داشتن یک هم‌بازی یا هم‌گروه، به کودکان کمک می‌کند بتوانند ارتباطاتی کارآمد را با دیگران برقرار کنند و منزوی نشوند.

بهتر است بدانید که گوشه‌گیری اصلا برای سلامت روانی افراد، مفید نیست و کسانی که دائما تنها هستند بیشتر در معرض بیماری‌های روانی قرار می‌گیرند. بازی‌های فکری، کمک می‌کند این مشکلات در افراد کمتر بروز کند و تمرکز ذهنی افراد بیشتر شود. از این رو حتما هر چند وقت یک‌بار یا به صورت روزانه، این بازی‌های فکری را با کودکان‌تان انجام دهید و کمک کنید ذهن آن‌ها خلاق‌تر و فعال‌تر شود.

  • کاهش استرس

باتوجه به برخی پژوهش‌های انجام شده می‌توان گفت؛ بازی‌های فکری به طور بسیار خاصی کمک می‌کنند استرس از کودکان دور شود و تعادل روانی داشته باشند. این بازی‌ها می‌توانند حس آرامش را به ذهن کودکان هدیه دهند و افکار آزاردهنده را در فکر آن‌ها دور کنند.‌ دقت داشته باشید که استرس می‌تواند در آینده مشکلات زیادی را برای کودکان‌تان به وجود آورد و عوارض زیادی را به دنبال دارد. به همین علت توصیه می‌کنیم با توجه به سلیقه و خواسته کودک‌ خود، یک بازی پرهیجان و مناسب را انتخاب کنید و هر زمانی که دوست داشت با هم بازی کنید.

  • ایجاد هماهنگی بین دست و چشم

والدین باید بدانند که کودکان در سنین نوپایی، به فعالیت‌هایی نیاز دارند که بتواند با استفاده از آن‌ها هماهنگی بین اعصاب و عضلات بدن ایجاد کنند. به طور معمول همه بازی‌هایی که موجب رشد حرکت و تقویت عضلات در کودکان می‌شوند، در دسته بازی‌های فکری مناسب آن‌ها قرار می‌گیرد. بازی‌ فکری برای کودکان در هر سنی وجود دارد و کودکان از همان سنین نوپایی، می‌توانند در مسیر رشد منظم قرار بگیرند و با استفاده از این بازی‌ها آموزش‌های زیادی را فرا بگیرند.

  • لذت بخش شدن آموزش‌ها برای کودکان

یکی دیگر از تأثیرات بازی‌های فکری برای کودکان، این است که والدین با استفاده از آن‌ها می‌توانند به راحتی مفاهیمی مانند رنگ‌ها، حیوانات، اشیاء، شمارش اعداد، مهارت‌های اساسی، جهت‌ها، اشکال هندسی و... را به کودکان خردسال خود یاد بدهند. در واقع این مفاهیم در طول بازی، چندین بار تکرار می‌شوند و به سادگی در ذهن کودک، ثبت می‌شود.

ویژگی‌های یک بازی فکری خوب برای کودکان

  • یک بازی فکری مناسب و خوب، باید لذت‌بخش و سرگرم کننده باشد تا کودکان از انجام دادن آن خسته و کسل نشوند.
  • بهتر است بازی فکری مورد نظرتان، عنصری از یک افسانه یا قصه محبوب باشد.
  • دقت داشته باشید که بازی فکری‌تان، اهداف تعیین کننده‌ای داشته باشد و بتواند مشارکت فعال کودکان‌تان را در برگیرد.
  • بازی فکری‌تان را باید با توجه به سن کودکان طراحی شده باشد.
  • بازی فکری نباید آن‌قدر پیچیده و سخت باشد که کودکان علاقه‌‌ای به انجام دادن آن نداشته باشند.
  • یک بازی فکری خوب، تأثیرات مثبتی بر روی ذهن کودکان به جای می‌گذارد.

دسترسی سریع: اسباب بازی آموزشی و فکری

بهترین بازی‌های فکری برای کودکان

  • بازی فکری دست‌چین
  • بازی فکری سیطره کتان
  • بازی فکری مکعب روبیک
  • بازی فکری مونوپولی
  • بازی فکری منچ
  • بازی فکری جنگا
  • بازی فکری مار و پله
  • بازی فکری پازل
  • بازی فکری کارتی
  • بازی فکری راز جنگل
  • بازی فکری هوپا
  • بازی فکری دوز 4 سو
  • بازی فکری 108 کارتی
  • بازی فکری بازیتا
  • بازی فکری آجرسازی
  • بازی فکری بابابو

مزایای بازی‌های فکری برای کودکان

  • ایجاد فضای جذاب
  • افزایش فعالیت
  • ایجاد احساس شادی بیشتر
  • رشد ذهنی بهتر
  • ایجاد روانشناسی رشد و سلامت
  • کمک به شکل‌گیری پاسخ سریع
  • تقویت قدرت تصویر سازی
  • ایجاد خلق و خوی دلیرانه
  • افزایش توانایی داوری
  • تقویت تخیل
  • جایگزینی برای بازی‌های کامپیوتری
  • علاقمند کردن کودکان به فعالیت‌های فکری و فیزیکی بیشتر
  • افزایش قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات مختلف
  • درک بهتر مطالب
  • کمک به رشد آگاهی در زمینه‌های مختلف
  • افزایش قدرت جست ‌و جو جهت پیدا کردن راه حل‌های صحیح
  • تقویت صحبت کردن و مهارت تکلم
  • حضور بهتر در اجتماع
  • ایجاد توانایی ارتباط برقرار کردن مناسب با دیگران

سخن پایانی

اگر می‌خواهید کودکان باهوش و متفکری داشته باشید؛ تاثیر بازی فکری در کودک را نادیده نگیرید و حتما برای کودکان خود، از این بازی‌ها بهره بگیرید. فراموش نکنید که بازی‌های فکری را متناسب با سن کودک‌تان تهیه کنید، در غیر این صورت نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آورید و کودکان‌تان هم میلی به انجام آن بازی نخواهند داشت. اما و اگر سراغ یک بازی مناسب بروید، می‌توانید با استفاده از آن به کودکان‌تان کمک کنید در آینده بر تمامی مشکلات خود، غلبه کنند.

 

توی سان، خرید اینترنتی اسباب بازی

  • sara alijani