اخبار و دانستنی

  • ۰
  • ۰

اصول سئو

گوگل جایی است که میلیون‌ها وب سایت در حال رقابت با هم هستند. موفقیت یکی به معنای سبقت گرفتن دیگری است. اگر شما بخواهید سایت خود را به SERP (صفحه اول نتایج جستجو) بکشانید، آنالیز سئو رقبا ملزم هستید رقبای خود را برررسی کنید. در واقع با بررسی نقاط ضعیف و قوت وب سایت رقبا و آنالیز سئو سایت آن‌هاست که می‌توانید سایت خود را هم بررسی کنید.

اکنون آنالیز بک لینک سایت رقبا کار سختی نیست. چرا که ابزارهای زیادی برای این کار در دسترس شما قرار دارد. کافیست این ابزارها را شناسایی و نحوه‌ی کار آن‌ها را یاد بگیرید. این ابزارها نه تنها برای SEO بلکه برای تبلیغات PPC و حتی ایمیل مارکتینگ هم کاربرد دارند. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید از ابزارهای موجود برای چه هدفی استفاده کنید.

ابزارهای آنالیز سئو سایت رقبا عبارتند از:

ابزار Pi Datametrics

ابزار Kompyte

ابزار SimilarWeb برای آنالیز سایت رقبا

ابزار Brandwatch Audiences

ابزار Spyfu برای آنالیز کلمات کلیدی

ابزار شگفت‌انگیز Ahrefs

ابزار SEMRush

ابزار Open Link Profiler

Monitor Backlinks

آنالیز سئو سایت رقبا  با ابزار Feedly

 

ابزار Pi Datametrics

شما با کمک ابزار Pi Datametrics می‌توانید تاثیر نام تجاری، خطوط تولید و عملکرد خود را در برابر رقبا اندازه‌گیری کنید. در واقع شما می‌توانید با تجزیه و تحلیل روندهای جدید و قصد مشتریان را شناسایی کنید. سپس به تاثیرگذاری کمپین رقبا بر روی مشتریان بپردازید.

همچنین با کمک این ابزار می‌توانید از داده‌های اطلاعاتی جستجوی برند هم استفاده کنید. پس برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی می‌توانید از این اطلاعات استفاده کنید.

ابزار Kompyte

ابزار کامپیت برای مقایسه ترافیک، رفتار بازدیدکنندگان، کلمات کلیدی، رتبه‌بندی جستجو و تبلیغات گوگل در سایت‌های رقیب کاربرد دارد. با کمک این ابزار می‌توانید آنالیز سئو سایت رقبا را به طور دقیق انجام دهید. همچنین می‌توانید آن‌ها را براساس کلمات کلیدی مورد نظر خود بررسی کنید.

این ابزار باید در ماه 95 دلار شارژ شود. البته به محض دانلود و نصب، به مدت 14 روز آزمایشی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

ابزار SimilarWeb برای آنالیز سایت رقبا

 اگر می‌خواهید اطلاعاتی در مورد نمای کلی از ترافیک وب سایت، تعداد بازدیدکنندگان، ترافیک ارگانیک و کلمات کلیدی، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات در گوگل، مخاطبان و سایتها و برنامه های مشابه را بدست آورید، بهترین ابزار SimilarWeb است. این ابزار به خدماتی که قصد دارید از آن استفاده کنید، بستگی دارد.

 

ابزار Brandwatch Audiences

 شبکه‌های اجتماعی در رشد وب سایت تاثیر زیادی دارد. زیرا می‌توان از طریق لینک، کاربران این رسانه‌ها را به سمت صفحات سایت هدایت کرد. به همین دلیل آنالیز بک لینک سایت رقبا با کمک برخی از ابزارها انجام می‌شود. چرا که لینک‌های ورودی از شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ابزار Brandwatch Audiences به شما کمک می‌کند تا نقش شبکه‌های اجتماعی در پیشرفت یک سایت را بررسی کنید. در واقع شما می‌توانید برای ردیابی تمام لینک‌های رقبای خود در وب، جستجوهایی را انجام دهید و از مطالب و اخبار آنها باخبر شوید.

تولید محتوای سایت پزشکی مانند سایر وب سایت‌هایی (مثل سرگرمی و یا مجله اینترنتی) نیست. بلکه این کار باید به صورت تخصصی، دقیق و بدون کم و کاست انجام شود. فراموش نکنید که ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم که افراد نسبت به گذشته اطلاعات دقیق‌تری نسبت به انواع داروها، کاربرد آن‌ها و بیماری‌های جسمی و روحی دارند.

بنابراین هرگونه اطلاعات اشتباه و بی‌اساس باعث بی‌اعتباری وب سایت‌های پزشکی و دندانپزشکی می‌شود. کاربرانی که وارد این گونه سایت‌ها می‌شوند به دنبال یافتن اطلاعاتی برای رفع مشکل خود هستند. برای مثال وقتی «علت خراب شدن دندان در بارداری» سرچ می‌شود، کاربر می‌خواهد بداند دقیقاً به چه دلیلی است که دندان‌ها در بارداری خراب می‌شوند.

متأسفانه اکنون سایت‌های زیادی با عناوین مختلف سربرآورده‌اند که مدعی تولید محتوا برای سایت پزشکی هستند. اما وقتی به برخی از محتواهای آن‌ها نگاه کنیم متوجه کلیشه‌ای بودن محتواهای پزشکی می‌شویم.

برای تولید محتوا برای سایت پزشکی چه معیارهایی لازم است؟

تولید محتوا برای وب سایت‌های پزشکی کار ساده‌ای نیست. ما چند معیار را برای این کار مشخص کرده‌ایم که عبارتند از:

  • خودداری از انتشار محتواهای غیرعلمی
  • خودداری از کپی‌برداری و جعل
  • انتشار محتواهای مرتبط با هم
  • مشخص کردن استراتژی محتوا
  • تولید محتواهای سئو شده
  • استفاده از انواع قالب برای تولید محتوای سایت پزشکی

خودداری از انتشار محتواهای غیرعلمی

اولین و اصلی‌ترین مؤلفه‌ برای تولید محتوای پزشکی، خودداری از مطالب غیرعلمی و بی‌اساس است. در ایران تنها تعداد معدودی از وب سایت‌ها به طور اختصاصی در زمینه‌ی اطلاعات پزشکی فعالیت می‌کنند. این وب سایت‌ها با دادن اطلاعات درست، علمی و دقیق سعی دارند کاربران را در رسیدن به نتایج‌ دلخواهشان یاری دهند.

اما در کنار وب‌سایت‌های تولید محتوای سایت پزشکی وظیفه شناس، برخی نیز به کپی‌برداری، جعل و دادن اطلاعات اشتباه مشغول هستند.

چندی پیش بود که برای رفع قرمزی چشم در اینترنت به دنبال راهکار علمی در خانه و بدون دارو بودم. در یکی از وب‌سایت‌ها چنین راهکاری را نوشته بودند: «درمان قرمزی چشم با گلاب: چند قطره گلاب را در چشم خود بریزید» !!!!

متاسفانه کسی مسئولیت بررسی و بستن چنین محتواهای اشتباهی را برعهده نمی‌گیرد و چه بسا باعث بروز مشکلات زیادی برای برخی از کاربران ناآگاه شوند.

خودداری از کپی‌برداری و جعل

 

یکی از معیارهایاصول مهم برای تولید محتوای پزشکی مهم برای تولید محتوای پزشکی نوشتن محتواهایی است که حتی یک جمله‌ی آن کپی‌شده سایر وب‌سایت‌ها نباشد. خزنده‌های گوگل آنقدر هوشمند هستند که محتواهای کپی شده را خیلی سریع تشخیص دهند. وقتی برای یک سایت پزشکی از مطالب و محتواهای کپی شده استفاده می‌شود، هیچ تاثیری در سئو سایت پزشکی ندارد. پس هزینه کردن برای چنین محتواهایی نه تنها باعث بهبود سایت نمی‌شود، بلکه آن را نیز به عقب می‌برد.

  • ۰۰/۰۱/۲۴
  • sara alijani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی