نوشتن و انتخاب عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی اهمیت زیادی دارد. هنگامی که باید تنها با یک خط توجه کاربر را به خود جلب کنید، جزئیاتی مانند تعداد کاراکتر، نوع جمله و غیره اهمیت زیادی پیدا میکنند. این همان دانشی است که در تبلیغات به آن کپی رایتینگ میگویند.
زمانی که کاربر inbox خود را باز میکند، با سر خطی روبرو میشود که علاوه بر عنوان آدرس ایمیل فرستنده، نام فرستنده و بخشی از متن یا چند کلمه اول ایمیل را هم شامل میشود. پس اگر بخواهیم سر خط خوبی بنویسیم، لازم است علاوه بر عنوان به کیفیت محتوا، به نوشتن عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ هم توجه کنیم.
نکات کلیدی برای نوشتن عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ
برای انتخاب عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ، باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
رعایت صداقت در ارسال ایمیل مارکتینگ
یکی از نکات مهم برای انتخاب عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ رعایت صداقت است. در واقع به هیچ وجه دروغ نگویید! یکی از راحتترین روشهای عنوان نویسی نوشتن عنوان جذابی است که واقعیت نداشته و یا به موضوع شما ارتباطی ندارد. اگرچه این روش در جذب مخاطب موثر است، اما تاثیر منفی که از برند شما روی ذهن مخاطب به جای میگذارد به سختی جبران خواهد شد. چگونه مخاطبی که دروغی از شما میشنود میتواند به شما اعتماد کرده و در نهایت به مشتری شما تبدیل شود؟
نوشتن عناوین کوتاه و مفید
تمام تلاش خود را انجام دهید تا کوتاه ترین عنوانها را بنویسید. زیرا اگر عنوان ایمیل بلند باشد احتمال دارد بخشی از آن از دید کاربر مخفی بماند. همچنین عنوانهای بلند معمولا خوانده نمیشوند. در صورتی که این قضیه درمورد عنوانهای کوتاه برعکس عمل میکند.
نوشتن عناوین به زبان فارسی
از آنجایی که مخاطب شما فارسی زبان است، برای نوشتن و انتخاب عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ نوشتن عنوان به انگلیسی و یا فینگلیش توصیه نمی شود. زیرا با این کار ایمیل شما در میان سایر ایمیلهای انگلیسی مخاطب مخفی مانده و دیده نمیشود. توجه کنید که مخاطب شما پیام فارسی را بسیار راحت تر از انگلیسی میخواند. پس چه نیازی است که انگلیسی بنویسید؟
بیشتر بخوانید: معرفی سایت مقاله دیجیتال برندینگ
محتوا در عنوان خلاصه شود
عنوان ایمیل باید حتما درباره محتوای آن باشد تا مخاطب بداند که قرار است درباره چه موضوعی مطالعه کند. در کنار این لازم است به گونهای نوشته شود که حس کنجکاوی مخاطب را کمی برانگیزد. در این صورت کاربر با باز کردن ایمیل ترغیب شده و حس میکند با خواندن آن چیزی نصیبش خواهد شد.
ترغیب کاربران برای باز کردن ایمیل
در صورتی که کاربر بداند ایمیل را بعداً هم میتواند بخواند، احتمال باز کردن آن کاهش پیدا میکند. به همین خاطر ایمیلهای خبرنامه بسیار کمتر از ایمیل هایی (است) که مخصوص یک مناسبت خاص هستند و یا ایمیلهای تخفیف دار باز میشوند. پس برای نوشتن عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ باید کاربر را ترغیب کنید تا هر چه سریعتر آن را باز کند.
نکات کلیدی برای انتخاب عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ
همان طور که در اول مقاله اشاره شد، علاوه بر عنوان به بخشهای دیگر سر خط هم باید توجه کنید. این بخشها هم میتوانند به بهترین نحو نوشته شوند تا (در) نهایت توجه کاربران را به خود جلب کنند:
نوشتن نام برند در ابتدای عنوان
حتماً نام خود یا برندتان را در اولین خطی که کاربر میبیند، بنویسید. اگر ایمیل مخاطب در فهرست ایمیل مارکتینگ شما قرار داشته باشد که خوب حتما شما را میشناسد. پس همین موضوع میتواند کمک کند ایمیل شما باز شود و یا حداقل مخاطب آن را وارد پوشه اسپم نکند.
شخصی سازی کردن عنوان ایمیل
معمولاً در ایمیل مارکتینگ از آدرس ایمیل فرستنده ای شبیه به no-reply@Exmaple.Com استفاده میشود که مخاطب ناخودآگاه احساس میکند ایمیل به صورت خودکار و یا توسط ربات ارسال شده است. توصیه میکنیم آدرس ایمیل فرستنده را شخصی سازی کنید.
برای مثال اگر برند شخصی دارید نام خود را در این آدرس قرار داده و یا حداقل نام بخشی که این ایمیل را ارسال کرده است، در آن قرار دهید. مثلا news@example.Ir میتواند آدرس مناسب تری نسبت به آدرس قبلی باشد. در این صورت مخاطب تصور میکند که یک فرد و یا شخص خاصی به او ایمیل زده و احتمال اینکه آن را باز کند افزایش مییابد.
- ۰۰/۰۱/۰۸